حمل کالا از چین با وانیکس در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه

حمل کالا از چین با وانیکس در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه

حمل کالا از چین یکی از مراحل 3 گانه‌ای است که باید پشت‌سر گذاشته شود تا کالایی از کشور چین وارد ایران شود. بالای 90 درصد کالاهایی که در بازار ایران مشاهده می‌کنید، ازطریق اجرای این عملیات یعنی حمل از چین وارد کشور شده‌اند. پس لازم است بیشتر درمورد اینکه این مرحله از واردات کالا چگونه انجام می‌شود بدانیم. اینگونه بهتر سرنوشت وسایلی که هر روز از آنها استفاده می‌کنیم را خواهیم دانست.

 

برای حمل کالا از چین با وانیکس کلیک کنید

 

واردات کالا از چین

شاید اگر یکی از وسایلی که در خانه ما وجود دارد و از طریق واردات از چین به دست ما رسیده زبان باز می‌کرد، اینگونه توضیح می‌داد که: من در یکی از کارخانه‌های کشور چین ساخته شده‌ام. روزی شخصی از ایران آمد و من و تعداد زیادی از همنوعان من را از این کارخانه خریداری کرد.

 

سپس با کشتی باری ما را از بنادر چین به یکی از بنادر ایران انتقال داد. البته مدتی در گمرک چین معطل بودیم تا این شخص بتواند اجازه خروج ما از کشور چین را اخذ کند. درنهایت در بازار وارد شدم و توسط شما خریداری شدم. این سرنوشت تمام کالاهایی است که با واردات از چین به دست ما رسیده‌اند.

 

خرید از چین

برای اینکه بدانیم حمل از چین با وانیکس چگونه انجام می‌شود لازم است که در ابتدا توضیح دهیم که اصلا مراحل خرید و ترخیص چگونه پشت‌سر گذاشته می‌شوند. بازرگانی که قصد واردات کالا از چین را دارد باید اقدام به خرید کالا از شرکت‌ها و کارخانجات این کشور کند. برای خرید کالا نیز لازم است که یک درخواست رسمی خرید تهیه شود که البته پروفرما نامیده می‌شود. در پیش‌فاکتور باید اطلاعات مهمی مثل تعداد کالا و هزینه خرید و در انتها نحوه شیوه پرداخت قید شود.

 

با تکمیل پروفرما، بازرگان باید آن را برای شرکت فروشنده ارسال کرده و چیزی حدود 1 هفته تا 1 ماه صبر کند تا نتیجه درخواست ارسال گردد. اگر شرکت فروشنده با درخواست خرید شما موافقت کند، آنگاه کالاهای درخواستی شما تهیه شده و به اداره گمرک چین تحویل داده می‌شوند. در این مرحله از واردات کالا از چین لازم است که شما برای ترخیص آنها اقدام کنید. عملیاتی که در قسمت بعد توضیح داده می‌شود و البته عملیاتی بسیار مهم و قانونی است.

حمل بار از چین با وانیکس

 

ترخیص کالا از گمرک چین

برای اینکه بتوانید کالاهای خریداری شده از شرکت‌های چینی را از مرز عبور دهید لازم است که حتما مدارکی تهیه کرده و به اداره گمرک چین تحویل دهید تا به درخواست ترخیص شما رسیدگی شود. این مدارک عبارتنداز کارت بازرگانی، پروفرمای خرید کالاها از شرکت چینی و بارنامه آنها. با تهیه این مدارک و البته تکمیل فرم درخواست ترخیص آنها، نوبت به بررسی کالاها توسط بازرسان این اداره می‌رسد. این بررسی برای این است که مشخص شود آیا منع قانونی برای ارسال کالاها از چین به ایران وجود دارد یا نه.

 

بعداز اینکه بازرسان با بررسی نشان دادند که هیچ مشکل قانونی برای ارسال کالاها از چین به ایران وجود ندارد، برگه ترخیص کالاها صادر می‌شود و بازرگان می‌تواند آنها را برای ارسال به ایران تحویل بگیرد. صدور برگه ترخیص همچنین یک نکته دیگر را هم مشخص می‌کند: مبلغ حق گمرکی. هرکالا بنابر قوانین گمرک برای اینکه ترخیص شود نیازمند پرداخت مبلغی مشخص است که حق گمرکی نامیده می‌شود.

 

حمل کالا

با ترخیص کالاها از گمرک چین، نوبت به حمل کالا از چین با وانیکس می‌رسد. حمل کالا از کشوری به کشور دیگر توسط شرکت‌های حمل‌ونقل کالایی که با نام کارگو فعالیت می‌کنند انجام می‌شود. کارگو نیز نام همین روش انتقال کالا با وسایل باری از چین به ایران است. اما شرکت وانیکس دراین میان چگونه می‌تواند کارهای حمل کالا را به‌جای ما در کمترین زمان ممکن انجام دهد؟ بسیار ساده است.

 

اگر شما خودتان قصد داشته باشید با یک شرکت کارگو قرارداد انتقال کالا ببندید، لازم است که تحقیق کرده و احتمالا هزینه زیادی صرف کنید تا یکی از بهترین‌ کارگوها را پیدا کنید. اما اگر شرکت وانیکس بصورت واسطه انجام این کار را برعهده گیرد، می‌تواند به‌خاطر تجربیات قبلی و قراردادهای بلندمدتی که ازقبل با کارگوها بسته، در کمترین زمان ممکن قراردادی مناسب با بهترین شرکت‌های کارگو بسته و با هزینه‌ای بسیار اندک عملیات حمل از چین را به‌سادگی انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *