حوصلم سر رفته! چیکار کنم؟ (بخش ۱: فیلم)

حوصلم سر رفته. چیکار کنم؟

سرگرمی های زیادی برای زمان هایی که حوصلمون سر رفته و نمیدونیم چیکار کنیم وجود داره. تو این مقاله میخوایم به فیلم دیدن و معرفی چند فیلم خوب تو سبک گیم و بازی بپردازیم ولی تو مقاله های دیگه حتما به راه های دیگه برای سرگرم شدن خواهیم پرداخت.

بیستر بخوانید: بردگیم چیست؟

تماشای فیلم

فیلم دیدن یکی از پیش پا افتاده ترین سرگرمی های این روزاس. اما هر فیلمی برای هر شخصی مناسب نیست. هر کسی باید سلیقه خودشو بدونه و بنا به سلیقش فیلم مورد علاقشو ببینه. تو این بخش می خوایم برای علاقه مندان به بازی چند فیلم معرفی کنیم اما جلو تر از همه می خوایم به طرفداران بازی سل چند فیلم با مضمون بردگیم را معرفی کنیم.

 

فیلم و بازی

 

فیلم های بردگیم محور

از بهترین و معروف ترین فیلم ها تو این سبک میشه به جومانجی ۱ اشاره کرد. فیلمی که موضوع اصلیش حول بردگیم میچرخه و افراد باید بازی بردگیم جومانجی رو به پایان برسونن تا از اتفاقات عجیب و غریبی که افتاده جلوگیری کنن. نمره ی سایت IMDB به این فیلم 7 بوده که این باعث می شه این فیلم جزو فیلمای با کیفیت حساب بشه. جالبه که بدونیم بعد از ساخت این فیلم آمار خرید بردگیم چند برابر شد.

۹ سال بعد از جومانجی یه فیلم با همین محوریت ساخته شد که تفاوت اصلیش محیط این فیلم بود. جومانجی تم جنگلی داشت و فیلم زاتورا تم فضا. پیشنهاد میکنم اگر به بردگیم علاقه دارید حتما این فیلم رو ببینید. سهم این فیلم از آی ام دی بی 6.2 بوده که نشون می ده فیلم خوبیه.

فیلم بتل شیپ هم یکی از فیلم های معروف تو سبک خودشه که از بازی برد گیم بتل شیپ شبیه سازی شده. بازی ای که اکثر ایرانی ها باهاش خاطره دارن. سایت IMDB بهش نمره 5.8 داده و جزو فیلمای خوب به شمار میاد.

فیلم های با موضوعیت بازی های ویدیویی

یکی از معروف ترین فیلم هایی که در حوزه بازی ساخته شد فیلم پیکسل ها بود. یه فیلم بی نظیر در مورد چند پسر آرکید باز که بزرگ میشن و دیگه بازی آرکیدی وجود نداره. ولی وارد یه جنگ آرکیدی با فضایی ها میشن. اگر به بازی های آرکید علاقه دارید این فیلم میتونه کاملا راضیتون کنه. نمره: 5.5

بازی های زیادی با موضوعیت بازی های ویدیویی ساخته شدن که از بهتریناش میشه به جومانجی ۲ (به جنگل خوش آمدید) با نمره 6.9 اشاره کرد که بردگیم جومانجی با گذشت زمان به یک بازی ویدیویی تغییر شکل می دهد و افرادی که بازی رو انتخاب میکنن این بار وارد یک بازی ویدیویی میشن. جنگل…

ولی جومانجی ۳ (مرحله بعد) با نمره 6.7 به نوعی ادامه بازی جومامجی بوده که نقش هایی با قابلیت هایی متفاوت به بازی اضافه می شن . ساخت این نوع فیلم ها قطعا برای جامعه گیمر ها جذاب بوده و تاثیر مثبتی در صنعت گیم حساب میشه.

انیمیشن رالف خرابکار ۱ (wreck it ralph 2012) با نمره 7.7 انیمیشنی متفاوت بود که به احوالات یک شخصیت بدمن در یک بازی آرکید می پردازد. رالف از اینکه هیچکس دوستش نداشت خسته بود و به دنیای بازی های دیگه رفت و …

فیلم ترون (Tron 1982) درمورد یک هکر کامپیوتر است که به وسیله شخصی به دنیای کامپیوتر کشیده می شود و گیر می افتد و باید برای زنده ماندن در بازی های گلادیانور شرکت کند و تنها شانس فرار او کمک یک برنامه امنیتی قهرمانانه است. این فیلم تواهنسته نمره 6.8 را از IMDB بگیرد که نشان از کیفیت بالای این فیلم دارد.

اما فیلم زنده بمان (Stay Alive 2006) یکی از فیلم های جذاب و دلهره آور تو این سبکه که می تونه پای تلویزیون میخ کوبتون کنه. این فیلم نمره 5.1 گرفته و درمورد گروهی نوجوان است که با شروع یک بازی کامپیوتری، مرگ خود را رقم می‌زنند. داستان با یک شخصیت در بازی ویدئویی، که وارد عمارتی دلهره‌آور می‌شود، آغاز می‌گردد.

فیلم های با محوریت رول پلی (ایفای نقش)

اما اگر به بازی های رول پلی محور علاقه داشته باشید فیلم بازی ((The Game (1997) با نمره 7.8 می تونه یکی از جذاب ترین انتخاب ها باشه. فیلمی که سال ها پیش بازی رو توی زندگی واقعی آدما آورد و به نوعی واقعی شدن بازی ها رو به تصویر کشید.

اما فیلم بازی شبانه (Game Night 2018) با نمره 6.9 می تونه با زمینه طنز و کمدی ای که داره نقش آفرینی و بازی های رول پلی محور رو خیلی جذاب تر نشون بده. فیلمی که عده ای می خوان یه بازی شبانه کنن ولی تو بازی پیچیده تری قرار میگیرن.

 

فیلم بازی شبانه

 

فیلم اتاق فرار (Escape Room 2019) با نمره 6.3 فیلمی در مورد چند نفره که تو یه بازی اتاق فرار خطرناک قرار می گیرند. به شدت هیجان داره و پر از جذابیته.

اگر فیلم آماده ای یا نه (Ready or not 2019) با نمره ی 6.8 رو ندیدید بهتون پیشنهاد میکنم حتما ببینیدش. دختری که عروس یه خانواده پولدار میشه وارد یه بازی مرسوم تو اون خانواده میشه…

از بین فیلم هایی که درمورد بازی بودن این فیلم به نوعی ترسناک ترینشونه و خیلی هیجان انگیزه که یک بازی تسخیر بشه. فیلم جرات یا حقیقت (Truth or Dare 2018) با نمره ۵.۲ یکی از هیجان انگیز ترین فیلم ها در حوزه ی بازی شناخته شده.

بیشتر بخوانبد: تاریخچه ی بردگیم

فیلم های با محوریت اسباب بازی

فیلم اسباب بازی ها (Toys 1992) با بازی رابین ویلیامز تونسته نمره 5.1 را از IMDB کسب کنه که نمره قابل قبولیه. این فیلم داستان کارخانه ای است که بعد از مرگ صاحب اصلی آن به برادر ارتشیش به ارث می رسه. این برادر، که قصد داره اسباب بازی های جنگی تولید کنه که کارکنان آن با اتحاد و یکی شدن درصدد جلوگیری از آن هستن. یه فیلم با تمی جذاب و تماشایی که می تونه راضی کننده باشه.

اما می رسیم به معروف ترین انیمیشن با محوریت اسباب بازی یعنی داستان اسباب بازی ها 1 (Toy Story 1995) که نمره فوق العاده 8.3 رو کسب کرده.

انیمیشن داستان اسباب بازی ۱ در مورد پسربچه ای به نام اندی است که دوست دارد بیشتر در اتاقش باشد و با اسباب بازی هایش بازی کند. او عاشق یکی از اسباب بازی هایش است و اسمش هم وودی گاوچران است. وقتی که اندی پیش این اسباب بازی ها نیست، زندگی آنها شروع می شود و با یکدیگر حرف می زنند. وودی باور دارد که زندگی اش به عنوان اسباب بازی اندی خوب است. وودی از اینکه خانواده اندی می خواهند اسباب کشی کنند نگران است و چیزی که از آن خبر ندارد در واقع مربوط به اتفاقات جشن تولد اندی است. وودی نمی داند که مادر اندی برایش یک اکشن فیگور کهکشانی به نام باز لایتر خریده است و البته خودش باور نمی کند که یک اسباب بازی است. وودی به باز لایتر حسودی می کند و تلاش می کند که از شرش خلاص شود.

انیمیشن Toy Story 1995 با ماجراجویی وودی و باز دنبال می شود و هر دو آنها بر اثر اتفاقی گم می شوند. آنها باید راهی برای بازگشت به خانه پیدا کنند و قبل از اینکه اندی و خانواده اش نقل مکان کنند، به آنها برسند. شروری به نام سید فیلیپس روبروی آنها قرار دارد و نمی گذارد که آنها به مقصود خود برسند. در این راه باز و وودی با همدیگر رفیق می شوند و سعی می کنند که دوستان خوبی برای هم باشند، اما دیگر اسباب بازی ها هنوز هم به خاطر حسودی وودی از دست وی ناراحت هستند و او را به جمع خود نمی پذیرند. باز در طی تغییر شخصیتی خود که حال دیگر اسباب بازی بودن خود را باور کرده است، به کاراکتر دوست داشتنی تری تبدیل می شود و به همراه وودی تبدیل به شخصیت اصلی داستان می شود.

داستان اسباب بازی ها 2 (Toy Story 2 1999) تونسته نمره 7.9 رو بگیره و تو این قسمت  الن وقتی که به یک کمپ تفریحی می ره انقدر سرگرم بازی می شه که شخصی کلانتر وودی را می دزده و قصد داره که اونو به قیمت بالایی به یک موزه بفروشه اما اسباب بازی ها با هم متحد می شن و ماموریت نجات اونو شروع می کنن.

در سال 2010 داستان اسباب بازی 3 (Toy Story 3) ساخته شد که با نمره 8.3 تونست مخاطب های زیادی رو جذب کنه. در این قسمت اندی دیگه بزرگ شده و داره روانه رفتن به دانشگاه میشه و اسباب بازی هاش که وودی و باز هم جزء اونا هستن میرن که داخل اتاق زیرشیروونی انبار شن. ولی قبل از اینکه این اتفاق بیفته به صورت تصادفی دور انداخته میشن و توسط یک آدم آشغال جمع کن برداشته میشن و سپس اونا میبینن تو یک جایی مثل مهدکودک هستن و بچه هایی خطرناک و شیطون رو در اطرف خودشون میبینن.

 

داستان اسباب بازی ها 3

 

اما در آخرین قسمت داستان اسباب بازی یعنی اسباب بازی 4 (Toy Story 4 2019) داستان بر روی اسباب‌بازی‌ها، وودی، باز لایتیر و دوستان آن‌ها پس از آن که مالک سابق آن‌ها، اندی آن‌ها را به دختر جوان، بانی تحویل می‌دهد تمرکز دارد. بعد از اینکه یک عروسک جدید به نام “فورکی” به دیگر عروسک ها اضافه می‌شود، وودی، باز لایتیر و دوستان آن‌ها وارد یک ماجراجویی جدید می‌شوند. این قسمت تونسته نمره 7.8 رو از آی ام دی بی بگیره.

بیشتر بخوانید: موزه بردگیم

کلام آخر

پس در این مقاله راه حل فیلم دیدن رو برای حل سررفتگی حوصلتون بررسی کردیم و برای شمایی که علاقمند به بازی هستید فیلم هایی رو در این زمینه پیشنهاد دادیم. در مقاله های بعدی در بازیسل راه حل های دیگه ای رو بررسی می کنیم.

637 دیدگاه برای “حوصلم سر رفته! چیکار کنم؟ (بخش ۱: فیلم)

    • amin گفته:

      چشم. حتما تو مقاله های بعدی اینکارو میکنیم. شما سریال هر طور خدایان بخواهند رو ببین

  1. سمیه گفته:

    فیلم جومانجی جدیده رو دوست نداشتم. اون جومانجی اولیه که بردگیم بود خیلی بهتر بود

    • amin گفته:

      تو مقاله های بعدی راه های دیگه رو هم میگیم. ولی به نظرم بردگیم رو هم امتحان کنید

    • amin گفته:

      چشم. تو مقاله های بعدی این کارو میکنیم حتما. تو سبک گیم و بازی فیلم آلیس در سرزمین مرزی رو ببینید

  2. سمانه گفته:

    واااای. اتاق فرار و آماده ای یا نه و جرات حقیقت عاااالی بودن. بازم فیلم پیشنهاد بدید لطفااااا

    • amin گفته:

      تو مقاله های بعدی حتما این کارو میکنیم. شما علی الحساب سریال اسکویید گیم و سریال هر طور خدایان بخواهند و سریال آلیس در سرزمین مرزی رو ببینید. 🙂

  3. saeed گفته:

    خیلی مقاله خوبی بود. واقعا استفاده کردم. خیلی سایت عالی ای دارید. مرسیییی

  4. مونی گفته:

    آخه فیلم چه ربطی به بازی داره که اومدی معرفی میکنی. تو حوزه خودت کار کن بابا

    • amin گفته:

      حق با شماست. البته من فیلم هایی رو معرفی کردم که به اسباب بازی مربوط باشن. نامرتبط کار نکردم

  5. سمانه گفته:

    میشه لطفا لینک دانلودی چیزی هم بذارید که دنبال فیلما نگردیم سه ساعت؟

    • amin گفته:

      متاسفانه لینک دانلود رو اجازه نداریم بذاریم ولی با یه سرچ ساده هم دوبله هم زیرنویسش پیدا میشه

  6. کیارش گفته:

    بازی ای شبیه به بازی جومانجی دارید؟ منظورم بردگیم جومانجی نیستا. بازی که ای که بعد هر تاس ریختن یه اکشن انجام بدیم

  7. اسماعیل گفته:

    من بعد دیدن این فیلما عاشق بردگیم شدم. مرسی که منو وارد دنیای قشنگ بردگیم ها کردین

  8. جیمی جیمبو گفته:

    من 1 ساله با بردگیم آشنا شدم. این فیلما باعث شدن صد برابر عاشق بردگیم شم

  9. ادی دیگ گفته:

    کاش بردگیمی مثل جومانجی بود که وقتی بازی میکردی واقعا دهنت صرویس میشد

    • amin گفته:

      تخصص ما نقد فیلم نیست ولی سعی میکنیم نقد فیلم های گیم محور رو داشته باشیم

    • amin گفته:

      سلام. بستگی داره به چه سبکی علاقه داشته باشید. اما استوژیت همه پسنده و تا به حال کسی نبوده که از این بازی خوشش نیاد

  10. پناه گفته:

    بازی های تو سبک جومانجی رو دوست ندارم. کاش یه فیلم شبیه جومانجی ساخته شه ولی با بازی مافیا

  11. کتایون گفته:

    باز خداروشکر مقاله ی شما کپی نبود. هر سایتی میرفتم یه سری فیلم مشابه به هم رو پیشنهاد میدادن. ممنون که زحمت کشیدین واسه نوشتن این مقاله

  12. داوود دو دود گفته:

    باورم نمیشه. چقد فیلم درمورد بازی داریم. تازه خیلی هست که نگفتید هنوز

  13. نیلوفر آبی گفته:

    دمتون گرم. خلاصه و مفید توضیح دادید. مثل یه سری سایتا الکی حرف نزدید

  14. حمید گفته:

    عجب فیلمای باحالی. بازی های شبیه به بازی های تو فیلم ها رو دیدم یه جایی ولی نمیدونم کجا

    • amin گفته:

      سلام. بردگیم همون بازی رومیزیه. برای آشنایی با بردگیم مقاله “بردگیم چیست؟” رو بخونید و قسمت فروشگاه سایت برید تا بازی ها رو ببینید

  15. باران گفته:

    باران هستم 19 ساله از قزوین. تشکر میکنم ازتون. خیلی فیلم های خوبی بودن. من دلم بازی میخواهد. چطور می توانم سفارش دهم؟

    • amin گفته:

      سلام. ممنون باران خانم. می تونید به قسمت فروشگاه سایت مراجعه کنید و از اونجا خرید کنید.

  16. ریچارد شیردل گفته:

    دلم واسه اون موقع که جومانجی 1 رو دیدم تنگ شده بود. مرسی ازتون

  17. میرعماد گفته:

    من میخواستم به دوستم تو کانادا بازی کادو بدم ولی اونجا ایرانی نداشتن. از شما گرفتم دادم بهش. خیلی عالی بود. ممنونم ازتون

  18. جمشید گفته:

    ما هفته پیش از شما راز هیتلر رو خریدیم. الان میخوایم 2 تا دیگه بخریم. ولی پست نشه. حضوری بیایم. چیکار کنیم؟

    • amin گفته:

      به خاطر کرونا فعلا خیر ولی ان شا الله به زودی حضوریمون رو هم فعال می کنیم

  19. بابک سماوی گفته:

    میگما. شما فیلم نقد نمیکنید؟ ما به یه نفر نیاز داریم منتقد فیلم باشه

  20. لعیا گفته:

    سلام. من از این مقاله رفتم بازی هاتونو دیدم. خیلی بازی های خوبی دارید. یه دنیا ممنون ازتون

  21. مراد گفته:

    یه فیلم هم بود که خیلی دوستش داشتم ولی اسمش یادم نیست. توش جرات حقیقت بازی میکردن. اونم خیلی خوب بوئ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *