ارز دیجیتال آکروپولیس، قدمی دیگر در امور مالی نوین

ارز دیجیتال آکروپولیس، قدمی دیگر در امور مالی نوین

با پیشرفت تکنولوژی و گسترده‌تر شدن بازارهای مالی، ارزهای دیجیتال سرمایه‎گذاران زیادی را به خود جذب کرده‌اند و هر روزه در حال توسعه بیشتر هستند. در حال حاضر، ارزهای دیجیتال زیادی در بازار وجود دارند. اولین ارز دیجیتال که برای نخستین بار معرفی شد بیت کوین (Bitcoin) است که با بیش از 387 میلیارد دلار سرمایه، بزرگترین و محبوب‎ترین کریپتو کارنسی در بازار است.

پس از بیت کوین، اتریوم (Eth) دومین رمزارز بزرگ دنیاست که بلاک چین بسیار بزرگ و توسعه یافته و به روزی دارد. پروتکل اغلب رمز ارزها بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود. می‎توانید برای خرید و فروش بزرگترین رمز ارزها به بهترین سایت خرید ارز دیجیتال مراجعه کنید.

ارز دیجیتال آکروپولیس، قدمی دیگر در امور مالی نوین

با توسعه فناوری بلاک چین و رونق گرفتن بازار رمز ارزها، ارزهای دیجیتال طرفداران زیادی پیدا کردند و روز به روز بر تعداد آنها افزوده شد. آکروپولیس (Akropolis) یکی از این ارزهای دیجیتال است در حوزه دیفای (Defi) ایجاد شده و بر بستر اتریوم اجرا می شود. آکروپولیس پیشرفت امور مالی نوین را نشان می‌دهد.

دیفای، سیستم مالی غیرمتمرکز را می‎گویند که تمام دارایی‌های مالی دیجیتال و هوشمند و همچنین پروتکل‎ها و برنامه‎های غیرمتمرکز را در برمی‌گیرد. برنامه‎های قابل اجرا در این سیستم را داپ (dapp) می‌نامند.

ارز دیجیتال آکروپولیس Akropolis چیست؟

پروتکل آکروپولیس پروژه‌های زیادی دارد که یکی از آنها ارز دیجیتال AKRO است. ارز دیجیتال آکروپولیس  (AKR)نوعی پروژه بلاک چین در زمینه امور مالی است که در فضای سیستم مالی غیرمتمرکز (دیفای) به وجود آمده است.

این ارز دیجیتال با فراهم آوردن بستری برای وام دهی و قرض گرفتن کاربران ارز دیجیتال بدون وثیقه، کمک می‏کند تا سود بیشتری از سرمایه‎گذاری‎های خود کسب کنند. این رمز ارز که در سال 2019 وارد بازار شده، هم اکنون با بیش از 376 هزار دلار سرمایه بازار ،در صرافی‎های کریپتو بزرگ با قیمت لحظه‎ای 0.00367 دلار قابل خرید و فروش است.

تاریخچه ارز دیجیتال آکروپولیس

در سال 2017 پروتکل آکروپولیس توسط آندریانووا و کیت کوربانووا به وجود آمد. این پروتکل، پروژه‎های متعددی را در بر می‎گرفت. یکی از آنها نرم‌ افزار آکروپولیس (Arkopolis) است که به توسعه‎دهندگان اجازه می‎دهد برنامه‎ها یا اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dapps) خود را در شبکه دیفای (Defi) اجرا کنند.

یکی دیگر از پروژه‎های آن نیز ارز دیجیتال آکروپولیس است که در سال 2019 به عرضه عمومی گذاشته شد.

ارز دیجیتال آکروپولیس  (AKR)نوعی توکن غیرقابل استخراج است. به این معنا که در ابتدا توسط یک نفر خالق آن استخراج شده و بعد در دسترس عموم قرار گرفته است.

ویژگی های آکروپولیس

پروتکل آکروپولیس Akropolis به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که برنامه های دپ (Dapp) خود را برای ارائه خدمات پشتیبانی از ارزهای دیجیتال راه اندازی کنند.

آکروپولیس دو نرم افزار غیرمتمرکز با نام‌های اسپارتا (Sparta) و دلفی (Delphi) طراحی کرده است. از طریق این اپلیکیشن‌ها کاربران می‌توانند با تأمین 50 درصد وثیقه، وام بگیرند. این پروتکل علاوه بر نرم افزارهای غیرمتمرکزی که ارائه کرده، با سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال بدون قفل کردن دارایی شما، بطور پیوسته به شما سود خواهد داد.

ویژگی های آکروپولیس

کاربران این شبکه می‎توانند با استفاده از ابزارها و قابلیت‎هایی که این پروژه در دسترس آنها قرار می‎دهد، دارایی و وام‎های خود را بدون واسطه مدیریت کنند.

علاوه بر این‌ها، آکروپولیس به کاربران اجازه می‎دهد تا با دیگر پلتفرم‎های مشابه دیفای و قراردادهای هوشمند مانند، اتریوم و پولکادات ادغام شوند. بنابراین می‌توانند از امکانات سایر پلتفرم‌ها نیز سود برند. همچین با استفاده از کارمزد بهره سرویس وام دهی، می‎توانند استیبل کوین یا رمزارز باثبات بدست آورند.

آینده آکروپولیس Akropolis

ارزش ارز دیجیتال آکرو (Akr) تحت‎تأثیر فاکتورهای زیادی قرار دارد. این عوامل عبارتند از، ارتقا و به روز رسانی‎های شبکه، فعالیت تیم توسعه، پیشرفت پروژه مطابق با نقشه راه طراحی شده، روند بازار و تغییر روند قیمت، احساسات یا سنتیمنت در بازار و سایر اخبار فاندامنتال.

تیم توسعه اهداف زیادی برای آینده این توکن دارد که اگر محقق شوند، آینده آکروپولیس بسیار درخشان خواهد بود.

کیف پول ‌های آکروپولیس

کیف‎پول‌های دیجیتال انواع متفاوتی دارند. کیف‎پول‎های گرم (آنلاین)، سرد (آفلاین) و کیف‌پول‎های سخت افزاری و نرم افزاری از مدل‎های کیف‎پول دیجیتال یا والت هستند. کیف پول‎های سخت افزاری از امنیت زیادی بهره‌مند است، در حالیکه این والت‎ها قیمت بالایی دارند. مانند، والت‌های سخت افزاری لجر.

والت لجر (Ledger) یک کیف‎پول دیجیتال سخت افزاری برای نگهداری از ارزهای دیجیتال است که توسط شرکت فرانسوی لجر طراحی و عرضه شده است. لجر نوعی کیف پول آفلاین است که از کلیدهای خصوصی کاربران کریپتو محافظت می‏کند. برای استفاده از این کیف‌پول تنها کافیست که از یک USB یا کابل OTG برای اتصال به کامپیوتر و گوشی کمک بگیرید.

کیف پول ‌های آکروپولیس

لجر علاوه بر ذخیره سازی، قابلیت ارسال و دریافت ارز دیجیتال را نیز دارد. این کیف‎پول به کامپیوتر و موبایل شما قابل اتصال است و در هر زمان و مکانی می‏توانید از آن استفاده کنید.

از دیگر انواع والت‌ها می‌توان به انواع کیف‌پول‌های نرم افزاری اشاره کرد. تراست Trust و متامسک  MetaMask معروف‌ترین و امن‌ترین والت‌های نرم افزاری هستند که استفاده از آنها مقرون به صرفه است.

تراست والت توسط فردی اوکراینی به نام ویکتور رادچنکو ساخته شده است. این کیف‎پول دیجیتال یکی از محبوب‎ترین والت‌ها برای پس‎انداز ارزهای دیجیتال، به ویژه رمزا ارز آکروپولیس است. راه‌اندازی آن هیچ هزینه‎ای ندارد. یکی از ویژگی‎های کیف‎پول تراست این است که امنیت بالایی دارد و امکان هیچ دسترسی به کلیدهای خصوصی و دارایی افراد وجود ندارد.

یکی دیگر از کیف‎پول‎های نرم افزاری متامسک است که در ابتدا تنها برای اتریوم استفاده می‎شد، اما اکنون از بیش از 500 رمز ارز مبتنی بر   ERC-20پشتیبانی می‎کند. همچنین، امکان نصب این والت بر روی سیستم عامل‎های مختلف وجود دارد. متامسک امن‎ترین و ساده‎ترین راه دسترسی به بلاک چین است.

خرید و فروش آکروپولیس

ارزدیجیتال آکروپولیس را می‎توانید از بزرگترین صرافی‏های کریپتو دنیا مانند، بایننس، یونی سواپ، کوکوین و هوبی گلوبال، تهیه کنید. همچنین در صرافی آنلاین معتبر ایرانی نیز این رمز ارز قابل خریداری است. شما می‎توانید به راحتی بیت کوین و اتریوم خود را به آکرو تبدیل کنید.

همچنین می‏توانید با داشتن تتر، خرید آکروپولیس را از صرافی‏های خارجی انجام دهید. برای این کار کافیست که در یکی از صرافی‌های ایرانی، کیف‎پول ارز دیجیتال داشته باشید. با انتقال آن در وجه تتر به کیف‎پول خارجی خود می‎توانید اقدام به خرید از صرافی خارجی کنید.

جمع‎بندی

ارز دیجیتال آکروپولیس برای اولین بار در سال 2019 وارد بازار شد و از آن زمان تاکنون سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جذب کرده است. همچنین، با بستری که برای ایجاد نرم‎افزارهای مالی غیرمتمرکز و بستر وام دهی که  به وجود آورده، قدمی بزرگ در سیستم مالی نوین برداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *