بهترین بازی های حدس کلمه

بازی ها انواع گوناگونی دارند که هر گدام به شاخه های بسیاری تقسیم می شوند. هر کدام از این دسته ها شامل بازی های فیزیکی و بازی های مجازی می شوند. بازی های مجازی نیز طبق دستگاه اجرا کننده بازی به دسته های موبایل، پی سی، کنسول، شبیه سازها و … دسته بندی می شوند.

در این مقاله ابتدا بهترین بازی های حدس کلمه ایرانی در سیستم موبایل را معرفی کرده و سپس به معرفی بازی های حدس کلمه فیزیکی میپردازیم. با ما همراه باشید تا معتاد شوید!

انواع بازی حدس کلمه مجازی

بازی های حدس کلمه انواع گوناگونی دارند که در ادامه با آنها آشنا میشویم.

جدول

معروفترین بازی های حدس کلمه جداول هستند که خود از انواع گوناگونی برخوردار هستند. به طور مثال جداول کلمات متقاطع یا جدول سه بعدی یا جدول حروف به هم ریخته که هر کدام درجه سختی های مختلفی را شامل می شوند.

جدول موبایل

چند حرف، چند کلمه

شاید بازی هایی مثل فندق و یا آمیرزا را بازی کرده باشید. بازی هایی شبیه به این ها که چند حرف در سینی قرار گرفته تا از میان آنها تعداد مشخصی کلمه را پیدا کنید به بازی های چند حرف، چند کلمه معروف شده اند. بنای ما معرفی این بازی ها نیست و بازی های جذاب تری را برای شما در نظر گرفته ایم.

آمیرزا حدس کلمه

حدس کلمه از تصاویر

این بازی ها از چندین سال پیش معروف و محبوب شدند اما به دلیل نبودن رقیب در آن زمان کم کم از محبوبیتشان کم شد. با هم به معرفی بهترین بازی های این حوزه می پردازیم:

آفتابه

معروف ترین بازی حدس کلمه از تصاویر که سال های دور به بازار آماده بود بازی آفتابه است که در آن زمان موبایلی بدون این بازی را پیدا نمی کردید. این بازی از این حیث محبوب شد که اولا خلاقیتی در بازی های حدس کلمه بود و دوما از درون مایه ی طنز استفاده کرده بود. اما چون رقیبی نداشت و مراحل محدودی داشت پس از مدت کوتاهی که آپدیتی ارائه نداد طرفداران آن دکمه “حذف بازی” را زده و آن را برای همیشه از موبایل های خود پاک کردند. اما این بازی زمینه تولید بازی های خوب دیگری شد.

بازی آفتابه

غلط نامه

اولین بازی ای که پس از آفتابه توانست محبوبیت حداکثری را جذب کند بازی غلط نامه بود که پر از خلاقیت و جذابیت و معماهای طنزالود بود. این بازی اشتباه آفتابه را تکرار نکرد و مراحل بسیار زیادی را همان اول قرار داد و همیت باعث شد علاقه مندان ثابتی داشته باشد. اما معماهای بسیار سخت و کمتر جذاب آن در مراحل بالا باعث ریزش علاقه مندان زیادی شد. اما همیشه راهی برای گیر نیفتادن در مراحل سخت وجود داشت. در مقاله ای به جواب های تمام مراحل این بازی میپردازیم تا شما از جمله کسانی که این بازی جذاب را حذف میکنند نباشید.

بازی غلط نامه

سیفون

سیفون هم یکی از بهترین بازی های این حوزه بوده و توانسته علاقه مندان زیادی را جدب کند اما در امر تبلیغات ضعیف عمل کرده و برندینگ ضعیف این بازی باعث شده نتواند به بازی ای با مخاطب حداکثری برسد. اما باز هم این بازی یکی از بهترین بازی های این دسته از بازی ها است.

بازی سیفون

انواع بازی حدس کلمه فیزیکی

بازی های حدس کلمه فیزیکی هم مثل بازی های مجازی به چند دسته تقسیم می شوند. این بازی ها به دو دسته تقسیم می شوند که دسته دوم جامع تر و پر از تنوع است. باهم این دسته ها را بررسی می کنیم.

جداول فیزیکی

این دسته خیلی تفاوتی با جداول فانتزی ندارند و تنها تفاوتشان قابل لمس بودن آن هاست. جداول یکی از بهترین راه های تقویت ذهن و اطلاعات عمومی هستند و ذهن انسان را آماده و پر شتاب می کنند.

بازی های فکری

بازی های فکری ای که در این دسته وجود دارند اکثرا شامل بردگیم ها (بازی های رومیزی) می شوند و می توانند ساعت ها شما را به خودشان مشغول کنند. اگر نمیدانید بردگیم چیست به مقاله ای که با همین اسم نوشته شده مراجعه کنید.

این بازی ها در شکل های مختلفی شما را به چالش می کشند و شما را جذب می کنند. در این مقاله به معرفی دو بردگیم در این حوزه می پردازیم.

بردگیم کدنیمز پیکچرز

این بازی سال ها بهترین بردگیم بود و هر سال این جایزه را از میان میلیون ها بردگیم از آن خود میکرد. کدنیمز بازی ای با تم حدس کلمه است که رقابتی است و باید دو تیم تشکیل دهید. حالت استاندارد بازی ۲ به ۲ است ولی امکان بازی با افراد بسیار بیشتر هم وجود دارد.

در این بازی ۲۰ کارت رو می شود. یک نفر از هر تیم به عنوان سرپرست انتخاب می شود و نقشه ای رو می کنند که فقط این دو نفر باید ببینند. این نقشه نشان میدهد کدام کارت ها برای تیم قرمز، کدام کارت ها برای تیم آبی، کدام کارت ها بی طرف و کدام کارت قاتل است.

بازی کدنیمز

یک بازیکن شروع کننده می شود و باید با یک کلمه و یک عدد تعدادی از کارت ها را به یارش معرفی کند. البته این کلمه نباید کاملا مستقیم و یا به نوعی باشد که از قوانین بازی خارج باشد. سپس یار این بازیکن به اندازه عددی که سرگروه گفته حق حدس زدن کارت ها را دارد. البته تا وقتی که اشتباه نکند! هرگاه کارت اشتباهی انتخاب کند نوبت تمام است و نوبت سرگروه بعدی است. البته اگر بازیکن به اشتباه کارت قاتل را انتخاب کند در جا می بازند و بازی تمام است. اگر هم کارت بازیکن حریف را انتخاب کند آن کارت به رنگ تیم حریف در می آید و در واقع تیم حریف یک قدم به پیروزی نزدیک تر می شوند.

این بازی ادامه پیدا میکند تا یک تیم تمام کارت هایش به رنگ تیمش درآید یا بازیکنی به اشتباه کارت قاتل را انتخاب کند. این بازی سال ها بهترین بازی در این حوزه بود تا اینکه بازی کدتو وارد بازار شد.

بردگیم کدتو

کدتو چند سال است که بهترین بردگیم در این حوزه است و هیچ رقیبی نتوانسته این عنوان را از این بازی بگیرد. این بازی که مثل کدنیمز نیاز به دو گروه و یک سرگروه متغیر دارد شامل تعدادی کارت کلمه و یک صفحه نمایانگر کلمه و تعدادی کارت رمز و یک ساعت شنی است. در این بازی باید سرگروه ها ۴ کارت کلمه را در صفحه نمایانگر کلمه بگذارند و یکی از سرگروه ها یک کارت رمز رو کنند‌ و فقط خودش ببیند. در کارت رمز یک عدد ۳ رقمیست که هر رقم نشانگر یکی از کلمات است. سرگروه باید به ترتیب اعداد، کلمات را با کلمه ای غیرمستقیم به یارش بفهماند.سپس یارش کلمات را میبیند و با توجه به کلماتی که سرگروه گرفته باید رمز را حدس بزند. تیم حریف هم باید رمز را حدس بزنند. البته در نوبت اول هیچ اطلاعاتی ندارند و در نوبت های بعد می توانند سرنخ هایی را از کلمات حریف کشف کنند. این بازی ادامه پیدا میکند تا وقتی که یک تیم دو بار اشتباه رمز را حدس بزند یا دوبار حریف رمزش را درست حدس بزند. البته اگر بازی ۸ دست ادامه پیدا کند و بازی مساوی باشد باید هر دو تیم کلمه های یک دیگر را مستقیم حدس بزنند و تیمی که کلمات بیشتری را حدس بزند برنده است. این بازی فکری ساعت ها شما را مشغول میکند و ذهن شما را به شدت تقویت میکند.

بازی کدتو

کلام آخر

اگر به بازی های حدس کلمه علاقه دارید بازی های موبایل معرفی شده بازی های خوبی هستند اما پیشنهاد میکنیم خرید بردگیم را تجربه کنید. بردگیم ها می توانند شما را ساعت ها دور هم جمع کند و بازی واقعی و گروهی را با تمام وجودتان حس کنید و از آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *