فواید بردگیم

خواب، خوراک، تفریح. این سه نیازهای اساسی انسان هستند که در صورت نبودشان به مشکل میخوریم. خواب به نوعی استراحتی برای جسم و روح است که در صورت کمبود و یا نبود آن قطعا به مشکل می خوریم. خوراک هم که یکی از شروط اصلی زنده بودن است. اما تفریح مسئله ایست که این روزها کمتر به آن توجه می شود. اکثر انسان ها تمام تمرکزشان را روی کار و پول درآوردن گذاشته اند و کمتر کسی را می بینیم که به این نیاز اساسی یعنی تفریح توجه لازم را داشته باشد. اما باید این موضوع را به خاطر بسپارید که یکی از علل اصلی افسردگی نبود یا کمبود تفریح در انسان ها است. با ما همراه باشید تا با هم این نیاز اساسی را بهتر و دقیق تر بشناسیم.

تفریح چییست؟

شاید سوال عجیبی باشد. اما آیا می توانید جواب درست و دقیقی به این سوال دهید؟ تا به حال شده به این کلمه دقیق نگاه کرده و معنی آن را بررسی کنید؟ تفریح در واقع باب تفعیل کلمه فرح به معنای شادی و سرگرمی و خوش گذرانی است. بنابراین تفریح به معنای شادی کردن است. شادی کردن و سرگرمی می تواند در تمامی لحظات زندگی جاری باشد و برای هر کسی فعالیتی متفاوت باعث سرگرمی می شود. سلایق نقش اساسی را در این موضوع بازی می کنند. مثلا ممکن است کسی با دیدن فیلم شاد باشد که برای هرکسی ممکن است متفاوت باشد. یعنی یک نفر با فیلم ترسناک به وجد می آید و دیگری با فیلم کمدی. ممکن است کسی با شنیدن موسیقی شاد باشد. که خب هرکسی سبک مخصوص به خود را دوست دارد. شما حتی می توانید با کار کردن هم شاد باشید و کارتان هم نوعی تفریح باشد. این به شما بستگی دارد که نگاهتان به زندگی چگونه باشد. اما فعالیت اصلی ای که به عنوان تفریح شناخته می شود بازی است. فعالیتی که به یک صنعت بزرگ در سطح جهان تبدیل شده و کمپانی های بزرگی در این زمینه کار می کنند. اما آیا می دانید بازی چیست؟ دقیقا به چه چیزی بازی می گویند؟

بازی چیست؟

شاید جالب باشد که کلماتی مثل بازی هستند که توضیح آن ها آنقدر سخت است که فقط مجبور به مثال زدن برای آنها هسیتم. بازی در واقع به فعالیتی می گویند که موجب سرگرمی و شادی ما می شود. اما این فعالیت به نوعی انجام می گیرد که شما باید تصمیم بگیرید و یا با حرف زدن یا با حرکات بدنی این فعالیت را انحام دهید. همانطور که گفته شد بازی یکی از بزرگترین صنعت های جهانی است و کمپانی های بزرگی در این زمینه مشغول هستند. مایکروسافت و سونی پیشتاز صنعت بازی در زمینه بازی های ویدیویی هستند و کنسول هایی به نام ایکس باکس و پلی استیشن را روانه بازار کرده اند. رقابت این تو کمپانی باعث راه اندازی مشاغل زیاد و گوناگونی شده و بازار مخصوص به خود را ایجاد کرده است.

بازی انواع زیادی دارد و نمی توان دسته بندی محدودی برای آن در نظر گرفت اما می توان به طور کلی بازی ها را به دو دسته ی فکری و غیرفکری تقسیم کرد. بازی های غیر فکری معمولا یا شانس محور هستند یا مهارت محور. به طور مثال بازی مار و پله هیچ جای فکر کردنی ندارد و همه چیز بر اساس تاسی که می آید رقم می خورد. یا بازی برج هیجان (جنگا) مهارت شما در کشیدن ستون ها را به چالش می کشد و خیلی نیازی به فکر کردن ندارد. اما بازی های فکری دسته های متعددی دارند و گستردگی فراوانی دارند. بازی های فکری خودشان به چند دسته تقسیم می شوند. بازی فکری بردگیم (رومیزی) و بازی فکری (جنرال). البته باید این را هم در نظر بگیرید که تمام این دسته بندی ها در بازی های ویدیویی هم وجود دارند اما بحث ما در مورد بازی های غیر ویدیویی است.

بازی فکری جنرال به بازی فکری هایی می گویند که در دسته ی بردگیم قرار نگیرد. مثل بازی پانتومیم یا بازی اتاق فرار. اما بردگیم ها چه ویژگی هایی دارند که این بازی ها در دسته ی بردگیم ها قرار نمی گیرند؟ اگر بردگیم را نمی شناسید شاید بهتر باشد مقاله بردگیم چیست را مطالعه کنید. اما برای اینکه بتوانید این دو دسته را از هم حدا کنید توضیح مختصری می دهیم. به هر بازی ای که به فضایی برابر با میز نیاز داشته باشد و یا شامل اجزایی مثل کارت، مهره، تاس، صفحه و… شود بردگیم می گویند. بردگیم ها به قدری پیشرفت کرده اند که تقریبا تمام بازی ها را شامل شده اند و کم کم جای خود را در خانه مردم باز کرده اند. بردگیم ها محبوبیتی کسب کرده اند که نوع عجیبی از محبوبیت است. مثل اینکه شما کسی را بسیار دوست داشته باشید اما حتی اسمش را ندانید. بساری از مردم بردگیم بازی می کنند و عاشق آن بازی هستند اما حتی نمی دانند اسم آن بازی بردگیم است. پس شاید نیاز باشد بهتر و بیشتر نامش را صدا بزنند تا به گوش همه آشنا شود. بردگیم ها امروزه از بهترین بازی های جهان هستند و فواید زیادی دارند که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت.

 

بازی های مفید

 

بازی های مفید

خیلی از بازی هایی که بازی می کنیم هیچ فایده ای جز سرگرمی ندارند. البته همانطور که گفته شد یکی از مهم ترین نیاز های انسان سرگرمی است و این نیاز باید برطرف شود. اما همین که صرفا سرگرم شوید کافی نیست. سرگرمی به نوعی غذای روح است. هر سرگرمی ای روح شما را سیر می کند ولی درست مثل غذاهای جسم باید به غذاهای روح هم دقت کنیم. همانطور که غذاهای فست فودی و چرب باعث بیماری های جسمی می شود سرگرمی های بد می تواند باعث بیماری روح شود. پس باید به دنبال غذاهای مفید برای روحمان باشیم. از میان سرگرمی ها بازی ها بیشترین تاثیر را دارند. همچنین بردگیم ها در میان بازی ها موثرترین هستند. اما بردگیم ها هم درجه بندی دارند و درصد مفید بودنشان متفاوت است. پس باید بدانیم هر بردگیمی چه فایده ای دارد تا حین خرید بردگیم اشتباه نکنیم.
بردگیم ها یا بر مبنای شانس طراحی می شوند یا بر مبنای رشد یکی از تواناهایی ذهنی انسان. بازی های شانسی مثل بازی وازابی و مار و پله تکلیفشان مشخص است و تنها برای سرگرمی شما زمانی که بسیار خسته اید و توان فکر کردن ندارید طراحی شده اند. اما بازی های فکری پر از اهداف و برنامه هستند. هر بازی فکری ای برای پرورش یکی از قدرت های ذهنی طراحی شده است. یکی برای پرورش قدرت تحلیل، یکی برای قدرت محاسبه، یکی برای قدرت اقتصادی، یکی برای قدرت استراتژی و…. پس حین خرید بردگیم می توانید به این موضوع دقت کنید که نیاز به پرورش کدام یک از قدرت های ذهنی تان دارید. شناخت بازی های مفید کار سختی نیست اما پیدا کردن فواید بردگیم ها کاری تخصصی و کارشناسانه است. با هم به شناخت این فواید می پردازیم.

مهم ترین فواید بردگیم ها

بردگیم ها در پروش قدرت های ذهنی و روحیه انسان بسیار مفید هستند. هر بازی برای پرورش قدرتی طراحی شده و روانه بازار می شوند. پس حین خرید بازی باید به این موضوع که نیاز به تقویت کدام قدرت دارید دقت کنید. در ادامه به اختصار چند نمونه از فواید بردگیم ها را بررسی می کنیم.

افزایش قدرت اقتصادی

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا بعضی از افراد فروشنده های خیلی خوبی هستند و یا چرا برخی دیگر در بورس همیشه در حال سودهای کلان هستند؟ هر کسی می تواند به این قدرت برسد اما نیاز به پرورش این قدرت دارد. برخی از بازی های رومیزی یا بردگیم ها برای پرورش قدرت اقتصادی افراد طراحی می شوند. به عنوان مثال بازی جالیز یک بازی با تم خرید و فروش است که در آن باید بهترین معامله ها را با دیگران بکنید. بهترین معامله گرها در آخر بیشترین سکه را دارند و برنده بازی خواهند شد. پس شما باید در این بازی تلاش کنید تا قدرت اقتصادی تان را تقویت کنید. یا بازی فرابورس که به نوعی شبیه ساز بورس بوده و به شما کمک می کند بهترین زمان خرید و فروش سهام ها را یاد گرفته و به قدرت اقتصادی تان کمک کنید. پس بردگیم ها می توانند نقش بسیار مفیدی در افزایش درآمد شما داشته باشند.

افزایش قدرت استراتژی

شاید با خود بگویید که قدرت استراتژی به چه دردمان می خورد. اما باید این را بدانید که هرکس قدرت استراتژی ضعیفی داشته باشئ در زندگی به مشکل می خورد. استراتژی به شما کمک می کند برنامه ریزی قوی ای داشته و در شرایط مختلف بهترین تصمیم ها را بگیرید. به طور مثال بازی ژاندارمری بازی ای بوده که شما باید با قدرت استراتژی بهترین پرونده ها و سرنخ ها انتخاب کنید تا برنده بازی باشید. یا باری کهربا که در آن علاوه بر محاسبات باید استراتژی خوبی داشته باشید تا بهترین تصمیمات را بگیرید. پس بردگیم ها می توانند قدرت استراتژی شما را تقویت کرده و نقش بسزایی در پیشرفت زندگی تان داشته باشند.

افزایش قدرت تحلیل

اینکه شما در شرایط مختلف بتوانید تحلیل درستی از شرایط داشته و راست و دروغ دیگران را تشخیص دهید یکی از مهمترین قدرت های ذهنی انسان است. تصور کنید در مهم ترین اتفاق هر کشور یعنی انتخابات، کاندیداها جلوی دوربین ظاهر شده و هر کدام وعده هایی داده و حرف هایی را می زنند. این شما هستید که باید تشخیص دهید کدام راست گفته و کدام دروغ می گوید و کدام شخص اصلح ترین شخص برای ریاست بر یک کشور است. این شمایید که آینده خودتان را می سازید. پس برای تحلیل بهتر باید قدمی بردارید. باری راز هیتلر یک بازی در سبک مافیا بوده که به شدت به تقویت قدرت تحلیل شما کمک می کتد. یا بازی اولون که بازی متفاوتی در سبک مافیاست و نیاز دارد که شما تحلیل درستی از حرف های دیگران داشته باشید و راست و دروغ را از هم تشخیص دهید.

افزایش قدرت محاسبات

برخی بازی ها به شما کمک می کند محاسبات سریع و دقیقی داشته باشید. این قدرت یکی از مفید ترین قدرت ها در زندگی روزمره تان خواهد بود. برای مثال بازی کهربا به شما کمک می کند محاسبه کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید. بازی های زیادی هستند که به تقویت این قدرت کمک می کنند.

افزایش قدرت تشخیص

اینکه شما بتوانید به سرعت تشخیص دهید کدام انتخاب درست تر است می تواند پیشرفت زندگی تان را سرعت ببخشد. بازی کلاغ پر یک بازی سرعتی است که باید به سرعت محاسبه کنید تا بفهمید موجود رو شده می تواند پرواز کند یا خیر. یا بازی پنیک لب که باید به سرعت محاسبه کنید تا موجود فرار کرده را پیدا کنید. قطعا فایده این بازی ها از چیزی که به نظر می آید بالا تر است. پس فرصت را دست ندهید.

افزایش روحیه افراد

یکی از مهمترین فواید بردگیم ها افزایش روحیه افراد است. به این گونه که وقتی شما دور هم جمع شده و با بازی کردن با یکدیگر وقت می گذرانید روحیه شما به شدت بالا رفته و حال شما خوب خواهد شد. یک دکتر آمریکایی بهترین راه درمان افسردگی را بازی با بردگیم ها دکر کرده است.

 

مهم ترین فواید بردگیم ها

 

کلام آخر

بردگیم ها فواید زیادی دارند. این شمایید که تصمیم می گیرید کدام قدرت ذهنی تان را تقویت کنید. می توانید به هر سمتی که می خواهید حرکت کنید. در این مقاله فقط تعدادی از فواید این بازی ها گفته شد و فواید بردگیم ها به این ها محدود نمی شوند. اگر خرید بردگیم را تجربه نکرده اید حتما این کار را بکنید ا بفهمید چه بازی های جذابی را از دست داده بودید. به خودتان در پیشرفت زندگی تان کمک کنید.

2 دیدگاه برای “فواید بردگیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *