موزه بردگیم

موزه بردگیم

معمولا موزه ها مکان هایی حوصله سربر و خسته کننده هستند و هیجان زیادی برای علاقه مندان به گیم و بازی و بردگیم ندارد. اما موزه هایی هستند که مخصوص این افراد ساخته شده. موزه ی بازی!

موزه های بازی در کشورهای مختلفی بنا شده اند و افراد علاقه مند به بازی به این مکان ها مراجعه می کنند تا هم اطلاعات خود را بالا ببرند و هم لذت نوستالژیک بازی ها را تجربه کنند. اما اینجا می‌خواهیم به یکی از این موزه ها به نام موزه بازی که در بریتانیا قرار دارد بپردازیم.

مجموعه های بازی

در این موزه مجموعه های مختلف و متنوعی از بازی ها به چشم میخورد که در این میان نشانه هایی از بردگیم ها هم می توان پیدا کرد. البته این موزه هم اکنون (آبان ماه سال ۹۹) به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل وده و امکان مشاهده این مجموعه ها وجود ندارد ولی در ایونت های این موزه وعده داده شده که مشاهده مجازی این مجموعه ها هم فراهم شود. این مجموعه از انواع مختلفی برخوردار هستند که باهم آن ها را به اختصار بررسی می کنیم:

مجموعه بازی های باستانی

مجموعه بازی های باستانی این موزه شامل مصنوعات مربوط به بازی از بسیاری از فرهنگ های باستان از جمله مصریان باستان ، رومی ها و وایکینگ ها است. آن ها  در این مجموعه شمارنده ، تاس ، مهره بازی ، سنگ مرمر مخصوص بازی ، چوب بازی و تعداد زیادی ماکت بردگیم و بازی دارند. برای اطلاعات بیشتر مقاله تاریخچه بردگیم را مطالعه کنید.

 

بازی قدیمی و تاریخی

 

مجموعه بازی های مبتنی بر رایانه

ابن موزه مجموعه بزرگی از بازی های دیجیتال ، رایانه های خانگی ، کنسول های بازی ، کارتریج ، کاست ، دیسک ، بازی های رایانه ای ، دستگاه های بازی ، دستگاه های بازی دستی ، کتابچه های راهنما ، کتاب های راهنما ، ماشین های توسعه ، ابزارهای توسعه و اسناد و مدارک را موجود دارند.

 

کنسول بازی قدیمی

 

مجموعه بازی های رو میزی یا بردگیم

موزه بازی مجموعه گسترده ای از بازی های رومیزی دارند که قدمت آن به حدود سال 1800 میلادی برمی گردد. بسیاری از بازی های رومیزی آن ها نمونه های قابل بازی هستند اما برخی از آنها چاپ های بسیار نادر یا دوره های چاپ محدود هستند. برخی از این بردگیم ها به نوعی باستانی به حساب می آیند و دیدن آن ها برای هر گیمری جذابیت خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: خرید بردگیم استوژیت

بردگیم قدیمی

 

مجموعه بازی های پارتی گیم یا مهمانی

این موزه از زمان ویکتوریا گرفته تا کلاسیک های مدرن مانند Trivial Pursuits طیف خوبی از بازی های سالن و مهمانی را دارند. افتخار این مجموعه یک بازی سالنی دست ساز است که مربوط به سال 1815 است.

 

پارتی گیم یا باری مهمانی قدیمی

 

بازی های نقش آفرینی

آن ها از Chainmail و نسخه اول Dungeons and Dragons گرفته تا Warhammer ، Heroquest و Space Hulk بازی های جنگی و نقش آفرینی دارند. همچنین کتابچه های راهنمای بازی و هزاران تصویر کوچک را در مجموعه خود دارند.

 

بازی نقش آفرین قدیمی

 

بازی های کارتی

مجموعه کارت های بازی این موزه بازی شامل طیف گسترده ای از انواع کارت های متمایز از سراسر جهان است. آن ها همچنین بازی های ورق مانند PIT ، Sylabex و بازی های معاملات کارت مانند Magic the Gathering را دارند.

 

بازی کارتی قدیمی

 

انجمن

در این موزه در حال حاظر بازی ها برای بازدیدکنندگان آزاد نیست اما به طور منظم نمایشگاه های تور مانندی را در رویدادهای گیمینگ ، موزه ها و سایر سازمان های فرهنگی برگزار کرده است. آن ها در حال حاضر جامعه آنلاین خود را ایجاد کرده اند و مردم را از هر رویدادی که در آن شرکت می کنند مطلع می کنند.

نمایشگاه Play Expo منچستر

موزه بازی چندین بار در Play Expo Manchester شرکت کرده است و همیشه استقبال فوق العاده ای داشته اند. این نمایشگاه با بازی های ویدیویی مدرن و یکپارچه و افرادی که از بازی های الکترونیکی لذت می برند پر شده است. م

این موزه مصنوعات گیمینگ متنوعی را از بازی های باستانی که هزاران سال قدمت دارند تا کنسول های نادر را در کالکشن خود جای داده است.

در این نمایشگاه پر از فناوری ، آن ها عموماً مردم را به بازی های باستانی ساخته شده از سنگ می کشانند.

 

نمایشگاه Play Expo منچستر

 

نمایشگاه Play Expo بلک پول

موزه بازی اولین بار در سال 2016 با نمایشگاهی با عنوان “چرا بازی می کنیم؟” در نمایشگاه Blackpool Play Expo شرکت کرد. این نمایشگاه اولین نمایشگاه آن ها بود و در جلب توجه مردم و بالا بردن اطلاعات مردم از موزه موفقیت بزرگی داشت. آن ها برخی از مصنوعات بازی خود را به نمایش گذاشتند و در مورد تاریخچه بازی با مردم صحبت کردند.

آن ها در بلکپول با تعداد زیادی از مردم آشنا شدند و بازی های زیادی را انجام دادند. دیدن اینکه مردم جذب استراتژی بازی های ساده آن ها می شوند برایشان بسیار شگفت آور بود.

 

نمایشگاه Play Expo بلک پول

 

موزه و گالری هنر Warrignton

موزه وارینگتون و گالری هنر در سال 2015 به موزه بازی مراجعه کردند تا نمایشگاهی درباره تاریخ بازی ها آماده کنند. طبعا آن ها از برگزاری این نمایشگاه که در تعطیلات تابستان برگزار شد خوشحال بودند. آن ها در روز افتتاحیه با افرادی که پشت در نمایشگاه صف می کشیدند مواجه شدند.

این نمایشگاه در مطبوعات محلی و ملی آن ها به نمایش درآمد و همچنین در Roadtrip Antique BBC خبری از این نمایشگاه منتشر شد.

 

موزه و گالری هنر Warrignton

 

جشنواره هنری Lytham

این موزه، سفری به ساحل انجام داد و در جشنواره هنری لیتام به نمایش درآمد. آن ها یک غرفه بزرگ در تالار شهر را تحویل گرفتند و یک روز تمام را به صورت رایگان برای بازی کردن مردم برگزار کردند. آن ها انواع بازی های زمینی و رومیزی یا همان بردگیم را با خود به آنجا بردند و همچنین قسمتی را طراحی کردند که به مردم امکان می داد بازی های رومیزی خود را بسازند.

 

جشنواره هنری Lytham

 

روز جهانی بازی های رومیزی Uclan

این اولین سفر آن ها به عنوان موزه بازی بود. آن ها در روز جهانی بازی های رومیزی یا بردگیم در UCLAN شرکت کردند که یک رویداد عالی با حضور گسترده و چشم گیر بود. آن ها برای اولین بار مردم را با بازی های رومیزی قدیمی خود درگیر کردند. واکنش مردم شگفت انگیز بود و همین باعث شد آن ها به استفاده از این بازی ها ادامه دهند و مجموعه خود را گسترش دهند.

 

روز جهانی بازی های رومیزی Uclan

 

سرگرمی در موزه بازی

در موزه بازی شما می توانید با بعضی از بازی هایی که نیاز به بازی شدن دارند بازی کنید. مثلا ابزاری که نیاز به تا شدن دادند تا خراب نشوند. اما از موزه نمی توانید هیچ بازی ای خریداری کنید. در نتیجه اگر به آنجا رفتید فقط می توانید بازی کنید و نمی توانید بازی ها را داشته باشید.

اما اگر به دنبال خرید بردگیم های فوق العاده و جذاب هستید می توانید به بازی سل مراجعه کنید. بازیسل یک فروشگاه حرفه ای بردگیم می باشد که یک تیم تخصصی و مسلط به بردگیم ها در آن مشغول به کار هستند. پس اگر به موزه بازی علاقه مندید فروشگاه بردگیم را از دست ندهید.

1 دیدگاه برای “موزه بردگیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *