تجهیزات ایمنی مورد نیاز برای کار در ساختمان

تجهیزات ایمنی مورد نیاز برای کار در ساختمان

رعایت اصول ایمنی و استفاده از تجهیزات ایمنی در کار ساختمان سازی یک مسأله مهم است که عدم استفاده از این تجهیزات و عدم رعایت اصول ایمنی می تواند موجب توقف و یا حتی پلمپ یک پروژه ساخت و ساز شود. صنعت ساخت و ساز یکی از مشاغل پر خطر محسوب می شود چرا که افراد با قرار گرفتن در ارتفاع و یا در زمان جوشکاری و… درصورت عدم رعایت نکات ایمنی و عدم استفاده از تجهیزات ایمنی محافظ ممکن است دچار آسیب شوند و یا حتی جان خود را از دست بدهند. در این مقاله از سری مقالات فروشگاه تجهیزات ایمنی ایمن شهروند می خواهیم بیشتر درباره تجهیزات ایمنی مناسب کار در ساختمان صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

تجهیزات ایمنی مورد نیاز برای کار در ساختمان

تجهیزات ایمنی حفاظتی چیست؟

حفاظت از سلامتی و جان افراد در هر شغلی اولین اولویت محسوب می سود. تجهیزات ایمنی حفاظتی از کاربران در برابر خطرات احتمالی که در حین کار ممکن است افراد را تهدید نماید، محافظت می کند. استفاده از انواع تجهیزات ایمنی در قسمت های مختلف ساخت و ساز مانند تجهیزات ایمنی کار در ارتفاع و یا تجهیزات ایمنی جوشکاری و… از کارگران محافظت کرده و خطرات آسیب احتمالی را به کمترین حد ممکن می رساند.

هر کارگر در یک کارگاه ساختمانی به تجهیزات مناسب برای محافظت از خود در محل کار نیاز دارد. در این مقاله ما لیستی از تجهیزات ایمنی مورد نیاز برای کار ساختمانی را تهیه کرده ایم که با هم آن را بررسی می کنیم.

  • محافظ سر
  • محافظ چشم
  • محافظ شنوایی
  • دستکش ایمنی
  • لباس کار
  • محافظ دست
  • محافظ پا
  • ابزار ایمنی کار در ارتفاع
  • ابزار ایمنی جوشکاری
  • کمربندهای مهار

تجهیزات ایمنی چشم، صورت و دهان

حساس ترین قسمت های بدن که نیاز به محافظت بیشتر در کارگاه های ساختمانی دارند، چشم ها و صورت هستند. بیشتر آسیب‌های چشمی که در یک محل اتفاق می‌افتد به دلیل قرار گرفتن در معرض ذرات، گازها یا اشیاء خطرناک در حین انجام وظایف خاص است. برش، سنگ زنی، میخ زدن، جوشکاری و کار با بتن خطر آسیب دیدگی صورت و چشم را افزایش می دهد. علاوه بر این، تجهیزات ایمنی بالا نیز در سایت هایی که با بادهای شدید، جرقه، دود و/یا مواد شیمیایی خطرناک سروکار دارند، مورد نیاز است. تجهیزات چشم مانند عینک ایمنی، گیره و عینک باید در محل برای کارهای خاص استفاده شود.

تجهیزات ایمنی مورد نیاز برای کار در ساختمان

انواع کمربندهای مهار ایمنی

مهار ایمنی یکی از تجهیزات اصلی است که هنگام کار در ارتفاع به آن نیاز خواهید داشت. این شما را قادر می سازد تا خود را از طریق یک بند به یک جسم ثابت و ایمن متصل کنید تا اطمینان حاصل شود که عواقب و شدت سقوط را محدود می کنید.

سقوط از ارتفاع باعث صدمات جبران ناپذیری به جسم می شود، بنابراین بسیار مهم است که خود را به یک مهار ایمنی مجهز کنید – اما کدام نوع مهار برای شما مناسب است؟

  • کمربند ایمنی البرز
  • کمربند ایمنی آدلا
  • کمربند ایمنی پرومکس شوک دار
  • کمربند ایمنی فول بادی هارنس
  • کمربند ایمنی ورکمن
  • کمربند دو قلاب

علاوه بر مهارهای دسترسی به طناب، ما طیف وسیعی از لوازم جانبی دسترسی به طناب مانند کارابین، صعود و فرود را نیز ارائه می دهیم. هنگامی که با هم استفاده می شود، تجهیزات دسترسی با طناب ما به شما کمک می کند موقعیت مناسب را در هنگام بالا رفتن یا کار در ارتفاع حفظ کنید.

محافظ سر: سایت های ساختمانی مناطقی هستند که در معرض سقوط اجسام هستند. با ساختمان های مرتفع و ساخته شده در 14 طبقه و بیشتر، مواد متراکم و خطرناک از بالا متوانند سقوط کنند.
اینها می توانند خطراتی مانند ضربه های تصادفی ناشی از اجسام ثابت آویزان از سقف و قرار گرفتن در معرض خطرات الکتریکی ایجاد کنند. به همین دلیل، محافظت از سر مانند کلاه های سخت باید توسط شرکت های ساختمانی ارائه شود.

کلاه ایمنی : اگر در مورد تجهیزات ایمنی برای صنعت ساختمان صحبت کنیم، اولین تجهیزاتی که به ذهن ما می رسد کلاه ایمنی یا کلاه سخت است. صدمات سر در کارهای ساختمانی بسیار رایج است زیرا همیشه خطر برخورد به اجسام در محل کار وجود دارد. استفاده ازکلاه های ایمنی از کارگر در برابر ضربه های سر محافظت می کند. کلاه ایمنی همچنین برای محافظت از کارگر در برابر باران، اشعه مستقیم خورشید و شوک الکتریکی مفید است. این هدگیرها از پلی اتیلن یا اولتم با چگالی بالا ساخته شده اند که آنها را برای محافظت از سر ایده آل می کند.

کفش های ایمنی: بسیاری از صدمات که در سایت ساختمان سازی اتفاق می افتاد به علت لیز خوردن و افتادن است. این حوادث به دلیل وجود نردبان یا داربست نا ایمن رخ می دهد. به همین دلیل است که کفش های محافظ مهم هستند. هر کارگر حاضر در یک کارگاه ساختمانی باید چکمه های ضد لغزش بپوشد. پوشیدن چکمه های پنجه فولادی یا کامپوزیت می تواند از آسیب دیدگی پا در اثر افتادن چکش و اجسام سنگین مثل سنگ جلوگیری کند.

محافظ ایمنی گوش یا گوش گیر: کارگاه های ساختمانی از ابزارهایی مانند اره، چکش جک و دریل و سایر تجهیزات سنگین استفاده می کنند که صدای آزار دهنده ای تولید می کنند. این صدا در طولانی مدت می تواند به شنوایی کارگران آسیب وارد کند. برای کاهش اثر سر و صدا در گوش، باید از گوش گیرهای ایمنی استفاده کنند. گوشی ایمنی EP 107 ، گوشی ایمنی 3پله آسان ، گوشی ایمنی 3M مدل 10H ، گوشی ایمنی نویز NOISE

انواع کمربندهای مهار ایمنی

فروشگاه ایمن شهروند

فروشگاه ایمن شهروند با سابقه ای درخشان و معتبر در زمینه فروش انواع تجهیزات ایمنی، تجهیزات آتش نشانی ، لباس کار و دستکش ایمنی همچنین تهجیزات و علایم ترافیکی ، تجهیزات ایمنی کار در ارتفاع ، تجهیزات جوشکاری و برش کاری و تمامی تجهیزات و ابزار کار و ایمنی در انواع زمینه های شغلی با ارایه محصولاتی دارای بالاترین سطح استاندارد روز دنیا با کادری مجرب و حرفه ای آماده ارائه خدمات و محصولات به همشهریان عزیز می باشد.

شما می توانید به منظور خرید انواع تجهیزات ایمنی کار در تمامی زمینه های شغلی وارد سایت فروشگاهی ایمن شهروند شده و متناسب با زمینه شغلی خود تجهیزات مورد نظرتان را با بهترین کیفیت تهیه کنید ایمنی کار در تمامی زمینه های شغلی وارد سایت فروشگاهی ایمن شهروند شده و متناسب با زمینه شغلی خود تجهیزات مورد نظرتان را با بهترین کیفیت تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *