معرفی و دانلود بازی کال آو دیوتی موبایل (COD Mobile)

معرفی و دانلود بازی کال آو دیوتی موبایل (COD Mobile)

اگر گیمر باشید یا دست کم با بازی رابطه بدی نداشته باشید حتما اسم کال آو دیوتی را شنیده اید. بازی ای که سال هاست از طریق کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس و پی سی ارائه شده و علاقه مندان بسیاری داشته است. اما در این سال های اخیر بازی Call Of Dutty کاملا پرتابل شده و به عبارت دیگر نسخه ی موبایلی آن عرضه شده است. البته رقبای سرسخت این بازی در نسخه ی موبایل هم طرفداران زیادی دارند. فورتنایت(Fortnite) و پابجی (PUBG) اصلی ترین این رقبا هستتند که طرفداران سرسختی هم دارند. بنابراین برای احترام به این طرفداران در مقاله های دیگری به شرح مفصل این بازی ها هم خواهیم پرداخت. اما از بین تمام این بازی ها چرا کال آو دیوتی را باید انتخاب کنید؟

دنیای کال آف دیوتی

خیلی از ما از سال های گذشته همراه نسخه های متفاوت کال آف دیوتی بوده ایم. این وفاداری قطعا بخاطر حسن های این بازی بوده. از بزرگ ترین حسن های این بازی توجه به تمام سلایق می باشد. نگاهی به نسخه های بازی بیندازید! جنگ جهانی و جنگ امروزی و جنگ آینده و جنگ های فرازمینی. به تمام سلایق در نسخه های گوناگون بها داده شده است. پر واضح است که در نسخه گوشی هم این بها دادن ها ادامه پیدا خواهد کرد.

کسانی که از طرفداران کال آف دیوتی باشند نسخه ی موبایلی این بازی را هم به بازی های دیگر ارجحیت می دهند. اما چرا کسانی که با این بازی آشنایی چندانی ندارند از بین تمام بازی ها این بازی را انتخاب کرده اند؟

چرا کال آف؟

خب این بازی به کیفیت فوق العاده و گیم پلی بی نظیرش شهرت دارد. تعجبی ندارد که کسی این بازی را برای بازی کردن انتخاب کند. اما سلیقه هم تاثیر زیادی دارد. با یک مثال این مسئله را دنبال می کنیم. فیفا یا پی اس؟ هر کدام در ویژگی خاصی منحصر به فرد هستند. پی اس از لحاظ طراحی چهره بی نظیر است و فیفا از لحاظ گیم پلیِ نزدیک به واقعیت. پی اس ساده تر و فیفا پیچیده تر. این به سلیقه شما بستگیر دارد که طرفدار کدام نوع از فوتبال بازی کردن باشید. انتخاب کال آف دیوتی هم به همین صورت است. سلیقه شما تعیین می کند که کدام بازی را باید بازی کنید. اگر بخواهیم مقایسه کنیم می توانیم درمورد هر کدام توضیحات مختصری دهیم.

 

دنیای کال آف دیوتی

 

بازی فورتنایت جذابیت بسیار بالایی برای فانتزی بازها دارد. کاراکترهای فانتزی و فضای کارتونی طراحی شده باب میل علاقه مندان به سبک بازی های فانتزی می باشد. این بازی تفاوتی که نسبت به بازی های رقیبش دارد ساخت طبقات و دیوارها می باشد که به شما امکان دفاع و یا مخفی شدن می دهد. اما بعضی ها معتقدند که این سبک برای بازی جنگی مناسب نمیباشد و بازی جنگی باید فضای سنگینی داشته باشد. خب پابجی فضای سنگین تری نسبت به فورتنایت دارد ولی باز هم فانتزی های زیاد دارد. مثلا با یک ماهیتابه به جنگ آر پی جی می روید و حتی او را شکست می دهید. اما برتری پابجی نسبت به بازی های دیگر وسایل نقلیه ایست که طراحی کرده است. البته کالاف در راستای دوری حداکثری از کارتونی کردن بازی بسیار کیفیت بازی را بالا برده و محیط به شدت جذابی را طراحی کرده است. این به سلیقه شما بستگی دارد که کدام بازی را انتخاب کنید ولی اگر به بازی های جدی و با کیفیت علاقه بیشتری دارید COD Mobile بهترین انتخاب است.

ویژگی های کال آو دیوتی موبایل

این بازی از دو بخش ثابت و یک بخش متغیر تشکیل شده است. دو بخش ثابت مولتی پلیر و بتل رویال نام دارند که به شرح آن ها می پردازیم:

مولتی پلیر: این بخش یک بازی اول شخص است که در حالت های گوناگونی مثل free for all ، hard point و … طراحی شده است. در این قسمت شما به رقابت های تیمی و انفرادی پرداخته و پس از رسیدن به امتیاز هدف بازی تمام می شود. هر بار که کشته شوید بسته به سبک انتخابی یا به سرعت یا در پایان راند زنده خواهید شد و در صورت زخمی شدن پس از چند ثانیه به سلامت اولیه باز خواهید گشت.

بتل رویال: در این بخش شما یا به صورت انفرادی یا دونفره و یا چهار نفره وارد بازی می شوید. می توانید یار های خود را از دوستانتان انتخاب کنید و یا با غریبه ها یار شوید. وقتی وارد بازی شوید ممکن است زمانی حدود 80 ثانیه برای تکمیل شدن تعداد (100 نفر در سبک نرمال) منتظر بمانید. در این مدت می توانید قدرت ویژه ی خود را انتخاب کنید و در فضای بازی گشت و گذار کنید یا با تفنگ ها تمرین کنید. زمانی که بازی شروع شود شما (و یارانتان) درون یک هواپیما هستید و هر جایی در مسیر حرکت هواپیما میتوانید به بیرون بپرید و هر جایی از نقشه که می توانید فرود بیایید. ماموریت شما این است که تنها بازمانده بازی شوید. همه ی افراد بازی به جز شما و یارانتان باید کشته شوند. پس اسلحه های خوبی پیدا کنید و خودتان را به بهترین تجهیزات مسلح کنید. برای جابجایی در نقشه می توانید از خودرها و موتور سیکلت هایی که در نقشه جای گذاری شده اند استفاده کنید. هلیکوپتر، کامیون، چند نوع خودرو، موتورسیکلت و اسنو برد وسایل نقلیه موجود در بازی هستند. در صورتی که زخمی شوید باید وسایل امدادی پیدا کرده و خود را بهبود ببخشید. البته در صورت تمام شدن نوار سلامتی به زمین افتاده و زمان کوتاه را فرصت دارید تا یارانتان به شما کمک کنند سرپا شوید. پس از پایان یافتن این زمان شما خواهید مرد. اگر بازی به مراحل پایانی خود نرسیده باشد شما پس از زمان مشخصی با دست خالی از طریق یک هواپیما به بازی بازخواهید گشت. شاید با خودتان بگویید خب بازی تمام نمی شود اگر همه گوشه ای پنهان شوند. باید بگوییم که بازی به اینجای کار فکر کرده و منقطه ی امنی را تعریف می کند. در صورتی که در این منطقه نباشید سلامتی شما کم می شود تا بمیرید. این منطقه ی امن به مرور زمان کوچیک و کوچک تر میشود تا بالاخره از بین رود و همه بمیرند.

 

ویژگی های کال آو دیوتی موبایل

 

اما بخش متغیر بازی یک سبک متفاوت است که هر بار ممکن است متفاوت باشد. به طور مثال سال 2021 بازی حالت زامبی را اضافه کرد که در آن چهار نفر یار هستید ولی باید باهم رقابت کنید. زامبی ها را بکشید و منابع جمع کنید و با منابعتان اسلحه های خودکار جاسازی کنید. کسی که در پایان بیشترین امتیاز را داشته باشد پیروز خواهد شد. در این بازی یا تمام زامبی ها را شکست می دهید یا آن ها شما را شکست می دهند که این روی امتیاز فردی شما تاثیر خواهد گذاشت.

در این بازی شما با هر بازی و هر برد امتیازات مثبت و منفی ای می گیرید که با استفاده از آن می توانید اسلحه ها هایتان را ارتقا دهید و یا کاراکترهای جدید آزاد کنید. همچنان می توانید پوسته های جدیدی برای وسایل نقلیه و اسلحه هایتان به دست آورید. ایونت هایی که به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه گذاشته می شود به شما در جهت جمع آوری سریع تر این امتیازات کمک می کند. البته از این قابلیت که می توانید حین بازی با دوستانتان صحبت کنید و صدای آن ها را بشنوید هم نمی توان چشم پوشی کرد. ولی این انتقال صدا ممکن است گاهی به مشکل بخورد که در این صورت می توانید از نرم افزار دیسکورد هم استفاده کنید. اگر دنبال یک بازی جذاب و اعتیاد آور هستید حتما این بازی را امتحان کنید.

دانلود بازی کال آو دیوتی موبایل

حرف آخر

بازی های موبایل همیشه جذاب هستند اما نباید این نکته را فراموش کنید که بازی های دورهمی غیر مجازی همیشه بهتر از بازی های دیجیتالی می باشند. چرا که شما هم رقیبان و هم هم تیمی هایتان را کنارتان می بینید و با آن ها تعامل می کنید. پس همیشه خرید بردگیم بهتر از خرید بازی دیجیتالی بوده و علاوه بر حمایت از تولید کننده ایرانی به بهبود روابط اجتماعی تان هم کمک می کنید. البته کال آو دیوتی یک بازی رایگان بوده که می توانید با دوستانتان در کنار هم بازی کنید و از در کنار هم بودن لذت ببرید.

 

ویژگی های کال آو دیوتی موبایل

 

2 دیدگاه برای “معرفی و دانلود بازی کال آو دیوتی موبایل (COD Mobile)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *