بهترین بازی های کارتی (بخش اول)

بهترین بازی های کارتی (بخش اول)

مدت زیادی است که بازی های کارتی میان افراد محبوب شده است و در اکثر جمع های دوستانه بازی های کارتی دیده می شوند. بازی های کارتی از زمان های قدیم با بازی های ابتدایی و امروزه با بازی های پیشرفته انجام می شوند. اگر کمی به عقب برگردیم کارت بازی های جذاب را می بینیم. کارت هایی که تصاویر فوتبالیست های معروف یا ماشین ها روی آن ها حک شده بود و ساعت ها ما را به خود مشغول می کردند. چند نمونه از بازی هایی که آن زمان با این کارت ها انجام می شد به شرح زیر هستند:

رنگ لباس: این بازی ساده ولی هیجان اگیز بود و فقط شانس شما را به چالش می کشید. به این صورت که به نوبت کارت بالای دسته کارت هایتان را بازی می کنید و کسی که کارت هم رنگ کارت قبلی را بازی کند کارت های بازی شده را می برد.

دستی: دسته ای از کارت ها را به پشت درست کرده و به نوبت با کف دست به کارت ها ضربه می زنید. کارت هایی که به رو برگردند مال شما خواهند بود.

ناخنی: کارتی خاص که فقط یک عدد از آن در کارت ها باشد را انتخاب می کنید. به نوبت با ناخن به کارت ها ضربه می زنید. کسی که بتواند کارت انتخاب شده را از بقیه کارت ها جدا کند برنده بازی خواهد بود.

بازی های زیادی با این کارت ها قابل انجام هستند. اما با تمام جذابیتشان جای خود را به بازی های دیگر دادند و امروزه به نوستالژی تبدیل شده اند. اما در این مقاله به این دست از بازی های کارتی نمی پردازیم. میخواهیم به بردگیم ها بپردازیم. اگر این کلمه برای شما ناآشنا بود حتما نگاهی به مقاله بردگیم چیست بیندازید. در ادامه با چند بردگیم کارتی محبوب آشنا می شویم.

بازی سیلور (silver)

سیلور یک نقطه درخشان در بازی های کارتی بود. بازی ای که تا سال 2020 چهار نسخه ی جذاب و مهیج از آن منتشر شد و درصد خیلی زیادی از رضایت مشتری را کسب کرد. کارت های این بازی حاوی تصاویر جذاب و قابلیت های ویژه ای هستند که شما را کاملا جذب خود می کنند. اگر بخواهیم به صورت خلاصه و کوتاه به آموزش بازی سیلور بپردازیم باید در ابتدا از گروه بندی های این بازی صحبت کنیم. این بازی را از 2 تا 4 نفره می توانید بازی کنید و برای بازی کردن نیاز به حداقل 8 سال سن دارید. اگر می خواهید زمانتان را تنظیم کنید باید بدانید برای این بازی از 30 تا 60 دقیقه زمان نیاز دارید. خب! بریم سراغ بازی.
صفحه بازی را در وسط زمین بازی تان قرار دهید. اگر 4 نفره بازی می کنید به هرکس 5 کارت دهید. هرکس 2 کارتش را ببیند و سر جایش بگذارد. دسته کارت ها را روی صفحه بازی بگذارید و 1 کارت را از روی دسته کارت ها در قسمت کارت های سوخته قرار دهید. 1 نفر را به عنوان شروع کننده بازی انتخاب کنید. آن شخص چند انتخاب دارد.

1- از دسته کارت ها یک کارت بردارد و آن را بسوزاند. اگر علامت مخصوص به سوزاندن را داشت می تواند از قابلیت آن استفاده کند.

2- یک کارت از دسته کارت ها بردارد و با یک کارت از کارت های خودش معاوضه کند.( کارت خودش را در دسته کارت های سوخته قرار دهد)

3- یک کارت از دسته کارت ها برداشته و با 2 یا چند کارت خودش معاوضه کند.(فقط در صورتی که چند کارت انتخابی هم ارز باشند)

4- یک کارت از دسته کارت های سوخته بردارد و با همان قوانین قبلی با یک یا چند کارت خود معاوضه کند.

5- اعلام سرشماری کند.( اگر تعداد کارت هایش کمتر از 5 کارت باشد)

بازی سیلور (silver)

بازی به نوبت پیش می رود تا جاییکه یا دسته کارت ها تمام شوند و یا کسی اعلام سر شماری کند و همه جز خودش یک نوبت بازی کنند( اگر پس از سرشماری امتیازش از بقیه کمتر بود امتیازش صفر می شود ولی اگر کمتر نبود امتیازش به علاوه 10 خواهد شد). سپس امتیازات کارت ها را میشمارید و جمع آن ها را در دفترچه امتیازات یادداشت می کنید. در انتهای 4 راند بازی، کسی که کمترین امتیاز را داشته باشد برنده بازی خواهد بود.

بازی کودتا

کودتا یک بازی کارتی بی نظیر در قالب بلوف زنی است که آدرنالین خون شما را به شدت بالا می برد. این بازی مناسب مهمانی ها و جمع های دوستانه می باشد که به شدت نیازمند دقت می باشد. در این بازی شما فقط در صورتی برنده خواهید شد که همه ی رقبا را از بازی بیرون کرده و فقط خودتان در بازی بمانید.
بازی شامل پنج نقش می شود. در ابتدا به هرکس دو سکه و دو کارت داده می شود. ممکن است دوکارت شما شامل نقش های بزرگ زاده، آدمکش، شاهدخت، فرمانده و یا سفیر شود. شما در نوبت تان می توانید یک از این کار ها را انجام دهید:

1- یک سکه بردارد.

2- دو سکه بردارد.(اگر کسی بزرگ زاده داشته باشد می تواند جلوی شما را بگیرد)

3- اگر 7 سکه داشت می تواند کودتا کند. ( اگر 10 سکه یا بیشتر شده باشد باید کودتا کند). کودتا به این معنی است که باید 7 سکه بدهد و یکی از کارت های یک نفر را بسوزاند.

4- از قابلیت یکی از کارت هایش استفاده کند.

قابلیت کارت ها:

بزرگ زاده: می تواند 3 سکه بردارد.

آدمکش: 3 سکه می دهد و به یکی از کارت های یک نفر را می کشد.

شاهدخت: در مقابل حمله ی آدمکش می ایستد و نمی گذارد آدمکش آسیبی به کارت های آن شخص بزند.

فرمانده: از یک نفر دو سکه باج میگیرد. ( اگر کسی فرمانده یا سفیر داشته باشد نمی توان از او باج گرفت)

سفیر: می تواند کارت هایش را با کارت های دیگر عوض کند.( به تعداد کارت هایش کارت برمیدارد. اگر خواست جابجا میکند و همان تعداد را برمیگرداند)

موضوع مهم در بازی کودتا بلوف زدن است. شما هر جایی از نوبتتان می توانید بلوف بزنید یا بلوف حریف را بگیرید. به طور مثال تصور کنید نوبت شماست و کارت های شاهدخت و سفیر در دستان شماست. بلوف میزنید و می گویید بزرگ زاده دارید و می خواهید 3 سکه بردارید. دو حالت پیش می آید. یا کسی کاری به شما ندارد و به سلامت 3 سکه برمی دارید. یا اینکه کسی به شما شک می کند و می گوید شما بلوف زده اید. اگر شما واقعا بزرگ زاده داشتید کارتش را نشان می دادید (و سپس با کارت دیگری تعویض می کنید) و آن شخص به جریمه اشتباهی که کرده باید یک کارتش را بسوزاند. اما حالا که درست گفته و شما بلوف زده اید باید یکی از کارت هایتان را بسوزانید. هیجان را حس کنید. ترس از لو رفتن و یا اشتباه کردن.

 

بازی کودتا

 

بازی نامه های عاشقانه

بازی ای با ترکیب فکر و شانس. این بازی هم مثل بازی کودتا شخصیت های مختلفی دارد که هر کدام قابلیتی دارد. اما در این بازی بلوف ممنوع است! بازی به این صورت است که به هرکس یک کارت می دهید. کسی که زودتر از بقیه پیام عاشقانه داده است بازی را شروع می کند. یک کارت برداشته و از بین دو کارتی که دارد یکی را بازی می کند. بازی می چرخد و یا همه جز یک نفر از بازی خارج می شوند که برنده مشخص می شود یا کارت ها تمام می شود و بیش از یک نفر در بازی مانده اند. در این صورت کسی که امتیاز کارتش بالاتر باشد برنده است. اگر مساوی بودند کسی که امتیاز کارت های سوخته اش بیشتر باشد برنده است. اما کارت ها چه قابلیت هایی دارند؟

نگهبان: کارت یک نفر را حدس میزند. اگر درست بود آن شخص کارتش را می سوزاند و از بازی خارج می شود. اگر اشتباه حدس بزند هیچ اتفاقی نمی افتد.

کشیش: کارت یک نفر را می بیند.

مشاور اعظم: کارتش را با کارت یک نفر مقایسه می کند. هر کدام که امتیازش کمتر باشد از بازی خارج می شود.

ندیمه: تا دور بعدی کسی نمی تواند کاری با شما داشته باشد.

شاهزاده: یک نفر را انتخاب میکنید تا کارتش را بسوزاند و کارت دیگری بردارد.(می توانید خودتان را هم انتخاب کنید)

شاه: کارت خودتان را با کارت یک نفر دیگر جابجا کنید.

بانو: اگر شاه یا شاهزاده همراه با بانو در دستتان قرار گرفت باید بانو را بسوزانید.

شاهدخت: به هر دلیلی که شاهدخت بسوزد از دور بازی خارج می شوید.

بازی نامه های عاشقانه

بازی نامه های عاشقانه بازی ساده و در عین حال هیجان انگیزی است. کسی که یک دور را ببرد یک قلب می برد. اگر 4 نفره بازی کنید با برنده شدن 4 قلب به شاهدخت می رسید و برنده بازی هستید. پس سعی کنید با تمام قلبتان بازی کنید.

این بازی ها فقط سه بازی از دنیای وسیع بازی های کارتی هستند. در مقاله های بعدی با بازی های بیشتری آشنا خواهیم شد. اگر به دنبال تفریحی هیجان انگیز هستید این بازی ها می توانند بهترین خاطرات را برای شما رقم بزنند، بنابراین خرید بردگیم بهترین تصمیم خواهد بود.

3 دیدگاه برای “بهترین بازی های کارتی (بخش اول)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *