حوصلم سر رفته! چیکار کنم؟ (بخش 2: بازی های تک نفره 1)

حوصلم سر رفته! چیکار کنم؟ (بخش 2: بازی های تک نفره 1)

در مقاله ی قبلی این پیشنهاد رو مطرح کردیم که وقتی حوصلتون سر رفت فیلم ببینید. البته چون شما به بازی علاقه مندید فیلم های با موضوع بازی رو بهتون پیشنهاد کردیم. اما ما طرفداران بازی خیلی وقتا با فیلم دیدن راضی نمی شیم و فقط به بازی کردن نیاز پیدا می کنیم. البته وقتی چند نفر باشیم مشکلی نیست. به راحتی می تونیم دور هم جمع شیم و خیلی از بازی ها رو بازی کنیم. ولی وقتی کسی نباشه چی؟ فقط خودمونیم و خودمون. با گوشی و کامپیوتر بازی کنیم؟ آخه ما طرفدار بردگیم هستیم مثلا! نه که بازی موبایل و کامپیوتر دوست نداشته باشیما، فقط این بازی ها نمیتونن همیشه برامون جذاب باشن. ما نیاز به بردگیم داریم. ولی وقتی تنهاییم و کسی رو واسه بازی نداریم چی؟ مگه بردگیم تک نفره هم داریم؟ واقعا؟ بردگیم تک نفره داریم؟ پس بیشتر بگو ببینم!

بردگیم تک نفره

قبل اینکه به توضیح بردگیم های تک نفره بپردازیم برای کسانی که با کلمه ی بردگیم آشنایی زیادی ندارند مقاله ی بردگیم چیست رو پیشنهاد میدیم. اما برای کسانی که می دونن بردگیم چیه باید بگیم بردگیم تک نفره خودش یه دنیای بزرگه. اگر بخوایم چندتا بردگیم و بازی تک نفره ی قدیمی بهتون معرفی میکنیم می تونیم به بازی سودوکو یا جدول اشاره کنیم که از معروف ترین بردگیم های تک نفره هستند. بردگیم تک نفره انرژی بیشتری رو از طراحان و تولید کننده های بردگیم می گیره. چرا؟ خب خیلی سخت تره بازی ای طراحی کنی که یک نفر به تنهایی بازی کنه و کلی هم بهش خوش بگذره. از اون سخت تر جلب اعتماد مشتری ها واسه خرید این بازی هاست. به همین دلیل اکثر بازی های تک نفره رو طوری طراحی می کنن که هم به صورت تک نفر قابل بازی کردن باشه هم به صورت چند نفره. خیلی معطلتون نمیکنیم و با هم به بررسی چند تا از این بازی ها می پردازیم.

بهترین بردگیم های یک نفره

نمی تونیم به طور قطع بگیم یک بازی بهترین بازی تک نفره است. چرا که هر روز کلی بازی جدید روانه بازار می شه و ممکنه همین الان که شما این متنو می خونید یه بازی خیلی خوب وارد بازار بشه. اما این بازی هایی که بهتون معرفی میشه قطعا بهترین بازی های تک نفره ایرانی تا این لحظه هستند و شک نکنید بسیاری از بردگیم بازها با این بردگیم ها کلی عشق و حال کرده اند. پس بیاید از تجربه اون همه بردگیم باز استفاده کنیم و باهمدیگه وارد دنیای بازی های تک نفره بشیم.

بازی رسام

وقتی تنها باشی یکی از کارهایی که خیلی لذت بخشه قلم به دست شدن و نقاشی کشیدنه. ولی خیلی از ماها نقاشی بلد نیستیم و یا حتی ممکنه علاقه ای به این کار نداشت باشیم. اما نقشه کشیدن و چیدن قطعات تو خونه های خالی همیشه جذابه. خلاصه بازی رسام دقیقا همینه. کشیدن نقشه. جذابیت این بازی اینه که هم به صورت چند نفره و هم به صورت تک نفره پر از هیجانه و می تونه ساعت ها سرگرمتون کنه. نمی خوایم بازی رو به طور کامل آموزش بدیم چون این کار رو تو مقاله آموزش بازی رسام به طور کامل انجام دادیم، اما لازمه یک پیش زمینه بهتون بدیم تا بدونید بازی تک نفره تو سبک نقشه کشی چطوریه.
در این بازی شما باید بر اساس هر فصل و کارت هایی که می آید قسمتی از نقشه تون رو پر کرده و این کار را حتما باید با دقت و خلاقیت تمام انجام دهید. چرا؟ چون اگر با بی دقتی خانه ها را پر کنید در انتها فضای خالی بیشتری خواهید داشت و این یعنی امتیاز منفی زیاد. همچنین بهتر است خلاقیت بالا داشته باشید تا نقشه تون زیبا و جذاب بشه که بعد ها با دیدن آن به وجد بیایید. مزاحم هایی در بازی هستند که می تونن تمام نقشه های شما رو خراب کنند. پس گاهی احساس خطر کنید و پیش گیری هایی را انجام دهید. وقتی بازی به انتها رسید امتیازتون رو حساب کرده و با امتیاز هایی که بازی مشخص کرده مقایسه کنید تا بفهمید عملکرتون چطور بوده و از نظر بازی برنده اید یا بازنده. قطعا این بازی می تونه کلی سرگرمتون کنه و به یکی از بهترین خاطراتتون تبدیل بشه. پس اگر تنهایید خرید بازی رسام می تونه انتخاب خیلی خوبی باشه.

 

بازی رسام

 

بازی وینگسپن

این بازی در چهار دور بازی می شه. در هر دور ، تا زمانی که از تمام مکعب های موجود خود استفاده کنید بازی می کنید. شما در هر نوبت یکی از چهار عمل زیر که در سمت چپ صفحه بازی تان نشان داده شده را میتوانید انجام دهید :
1- از دست خود پرنده ای بازی کنید .
2- غذا بدست آورید و قدرت پرندگان جنگلی را فعال کنید .
3- تخم بگذارید و قدرت پرندگان چمنزار را فعال کنید .
4- کارت های پرنده بکشید و قدرت پرندگان تالاب را فعال کنید .
بازی پیچیده تر و فراتر از این توضیحات است و در این مقاله نمیتونیم به طور کامل به این موضوع بپردازیم بنابراین برای آموزش کامل می تونید به مقاله آموزش بازی وینگسپن مراجعه کنید. اما باید بدونید بازی پس از 4 دور به پایان می رسد و به امتیاز شماری می پردازید. بازی وینگسپن یکی از جذاب ترین بازی هاییست که قابلیت تک نفره بازی کردن هم دارد. پس خرید بازی وینگسپن می تونه باعث بشه تنهایی شما کاملا پر بشه.

بازی بردگیم ایرانی وینگسپن (Wingspan)

بازی تاس چین

کلیت این بازی این طوریه که باید تاس بریزید و تاس هاتون رو طوری انتخاب کنید تا در دفعات بعدی انتخاباتی براتون باقی بمونه. این بازی شامل 2 نسخه می باشد و شما باید یکی از این دو نسخه رو برای بازی انتخاب کنید. اگر میخواید یک نفره بازی کنید 6 دور باید بازی کنید. هر 6 تاس را همزمان ریخته و بر اساس تاس های آمده انتخاب می کنید که تاس هاتونو چطوری بچینید و کدوم امتیاز رو بگیرید. در آخر امتیازتون رو حساب می کنید و عملکردتون رو ارزیابی می کنید. از پس این بازی برمیاید؟ اگر فکر می کنید که نمیتونید خوب انتخاب کنید فکر خرید بازی تاس چین رو از سرتون بیرون کنید.

 

بازی بردگیم ایرانی تاس چین (Clever)

 

بازی جمعه بازار

صفحه‌ی بازار را جلوی خودتان بگذارید و یک صفحه‌ی خریدار و یک ماژیک برای خود بردارید. ۹ تاس سفید را بردارید و تاس های مشکی را در کنار صفحه‌ی بازار قرار دهید. بازی را با یک سکه طلا و یک کارگر آغاز می کنید. روی صفحه خریدار دور شکل های سکه طلا و کارگر دایره کشیده شده است. 9 تاس سفید را بریزید و بعد از ریختن ۹ تاس، تاسها را براساس عدد روی آنها مرتب کنید. تاس‌ هایی که بالاترین ارزش عددی را دارند در قسمت سکه‌ی طلا بر روی صفحه‌ی بازار قرار دهید و تاس‌های با پایین‌ترین ارزش عددی را در قسمت جذب کارگر قرار دهید. مابقی تاس‎ها را هم براساس ارزش عددی آن ها به ترتیب از کم به زیاد در مناطق بالاتر بچینید. شما می‎ توانید در صورت تمایل یک تا سه تاس مشکی را برای آن مرحله خریداری کنید. قیمت هر تاس یک سکه است. (برای خرج کردن سکه و استخدام کارگر بر روی یکی از نماد‌هایی که قبلا دور آن دایره ترسیم کرده‌اید یک ضربدر بزنید.) تاس مشکی خریداری شده به همراه تاس‌های سفید با هم ریخته می‌شوند. در نوبت خود یک گروه از دسته‌ی تاس‌ها را انتخاب کنید و اقدامات مربوط به آن را انجام دهید و بعد از آن در صورت تمایل می‌توانید یک ابزار بسازید. زمانی که آخرین نوبت خود را بازی کردید نوبت شمارش امتیازات است. بر اساس قوانین امتیاز شماری شروع به شمارش می کنید و متوجه می شوید که چه عملکردی داشته اید. توضیحات کامل این بازی را می توانید در مقاله آموزش بازی جمعه بازار مطالعه کنید. این بازی جذاب از 1 تا 4 نفر قابل بازی است که ما حالت تک نفره آن را به صورت خلاصه بررسی کردیم. اگر فکر می کنید شانس خوبی دارید و قدرت انتخاب بالایی دارید خرید بازی جمعه بازار قطعا انتخاب خوبی خواهد بود.

 

بازی بردگیم ایرانی جمعه بازار (CORINTH)

 

کلام آخر

این بازی ها فقط تعداد کمی از بازی های تک نفره بودند و در مقاله های بعدی به بردگیم های تک نفره دیگری هم می پردازیم. با این بازی ها حتی اگر تنها باشید قطعا سرگرمی ای خواهید داشت و هیچ وثت حوصلتون سر نمی ره. البته پیشنهاد می کنیم قبل از خرید بردگیم از مشاوره رایگان کارشناسان بازیسل استفاده کنید تا بهترین خرید را در زمینه بازی تجربه کنید.

2 دیدگاه برای “حوصلم سر رفته! چیکار کنم؟ (بخش 2: بازی های تک نفره 1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *