تاثیر بردگیم بر زندگی نوجوانان

تاثیر بردگیم بر زندگی نوجوانان

ما انسان ها در زندگی روزمره از تمامی اتفاقات، چه کوچک و چه بزرگ، تاثیرات متفاوتی میگیریم. برخی از این اتفاقات باعث خوب شدن حال ما و برخی دیگر باعث بد شدن روحیه ما می شوند. اما در کنار تاثیرات روحی باید تاثیرات ذهنی این اتفاقات را هم مورد توجه قرار داد. به طور مثال برای هرکسی احتمالا خرید کار لذت بخشی خواهد بود. همچنین برای کسانی که به بردگیم علاقه مند باشند خرید بردگیم قطعا یکی از لذت بخش ترین کارها خواهد بود. نسیم صبح گاهی می تواند حس بسیار خوبی ایجاد کند. گوش کردن به موسیقی مورد علاقه یا دیدن فیلمی که طبق سلیقه شما باشد هم تاثیرات مثبتی بر روحیه انسان دارد. اما تمام این اتفاقات روی دیگری هم دارند. گرانی می تواند حس بدی داشته باشد و تمام روز لب های شما را آویزان کند. بیماری و اتفاقات بد دیگر هم می توانند روحیه شما را تضعیف کند. همانطور که پیروزی در یک بازی می تواند حال شما را خوب کند شکست در یک بازی می تواند باعث حال بد شما شود. اما آیا هر شکستی فقط به تاثیرات منفی منتهی می شود؟

شکست، گاهی بهتر از پیروزی

همیشه شنیده ایم که شکست پلی است به پیروزی. اما هیچ گاه به این فکر کرده اید که ممکن است پیروزی هم پلی به شکست باشد؟ تعجب نکنید! درست است. ممکن است پیروزی هم پلی به شکست باشد. دلیل اینکه شکست پلی به پیروزی است به دست آوردن تجاربی است که به شما کمک می کند تا به پیروزی برسید. اما پیروزی راه های شکست را به شما نشان نمی دهد و ممکن است دفعه بعد پیروز نباشید و به تله شکست بیفتید. پس گاهی شکست می تواند از پیروزی بهتر باشد. این موضوع را می توانیم در بردگیم ها به وضوح ببینیم. شکست شما می تواند در بازی بعدی پیروزی ای بزرگ را رقم بزند و بالعکس! پیروزی شما ممکن است مقدمه شکست شما باشد. پس باید دقت کنید و هم از تجربه های خود و هم از تجربه های دیگران استفاده کنید. راستی اگر با کلمه بردگیم آشنایی ندارید شاید بهتر باشد مقاله بردگیم چیست را مطالعه کنید.

بردگیم و نوجوان

این روزها گوشی و بازی های کامپیوتری تمام تفریح یک نوجوان است. بازی هایی که تنها فایده شان گذران وقت است و بس. این روز ها وقتی نوجوانان کنار هم باشند از مراحل مختلف و یا شرایط خودشان در بازی تعریف می کنند و هیچ حرف مفیدی بین آن ها زده نمی شود. این برای نوجوانی که در سن یادگیری و آموزش است بسیار خطرناک بوده و می تواند آینده ای پوچ را برای آن ها بسازد. البته منظور ما این نیست که بازی های کامپیوتری بد بوده و نوجوان نباید بازی کند. اتفاقا بسیاری از بازی های کامپیوتری بسیار آموزنده و مفید هستند و حتی اگر مفید نباشند هم گاهی ایرادی ندارد که تنوعی در نوع بازی ها داده شود. اما باید کلیت بازی های نوجوانان تغییر کند و به سمتی رود که به چشم، مغز و مهمتر از آن، زمان آنها آسیبی وارد نکند. بهترین بازی برای جایگزینی با بازی های کامپیوتری بردگیم ها هستند. بازی هایی که علاوه بر مفید بودن بسیار جذاب و مفرح هم هستند.
بردگیم ها برای تقویت هوش در تمامی زمینه ها طراحی شده اند و معیار های گوناگونی حین طراحی آن ها در نظر گرفته شده است. مثلا شاید برای شما اعجاب آور باشد که بشنوید می توانید یک بازی بردگیم را جلوی خود گذاشته و به صورت تک نفره بازی کنید. این موضوع، گستردگی بردگیم ها را نشان می دهد. این که طراحان بردگیم به افراد تنها هم اهمیت می دهند و برای آن ها بازی تولید می کنند بسیار جذاب بوده و نشان می دهد انتخاب بردگیم برای بازی کردن کاملا درست بوده و امری عاقلانه است. بردگیم ها به تمام گروه ها و رده های سنی توجه می کنند و هر تعداد نفری که باشید و هر سنی که داشته باشید حتما بردگیمی مخصوص شما تولید شده است. همچنین به زمان شما هم اهمیت داده شده و برای هر مدت زمانی بردگیمی وجود دارد، چه ده دقیقه و چه 1 روز! با این حساب نوجوانان بهتر است به سمت بردگیم ها کشیده شوند و کمتر از بازی های کامپیوتری و ویدیو گیم ها استفاده کنند.

 

بردگیم و نوجوان

 

بردگیم ها برای تقویت هوش مناسب هستند؟

همانطور که گفته شد بردگیم ها برای تقویت هوش انسان در هر زمینه ای مفید هستند. باهم برخی از این زمینه ها را بررسی می کنیم:

هوش ریاضی

بازی های زیادی برای تقویت هوش ریاضی طراحی شده اند که با جذابیت تمام به شما کمک می کنند این زمینه از هوشتان را تقویت کنید. برای مثال می توانیم به بازی سالاد امتیاز اشاره کنیم که بازی ای بسیار جذاب با سبک ست کالکشن می باشد و برای تقویت هوش ریاضی بسیار مفید است.

هوش اقتصادی

هوش اقتصادی با هوش ریاضی متفاوت است. هوش اقتصادی فقط به جمع و تفریق مربوط نمی شود و استعداد خرید و فروش را هم درگیر می کند. برای مثال می توانیم به بازی جالیز اشاره کنیم که یکی از بهترین بازی ها در این زمینه می باشد. بازی فرابورس هم به شدت به تقویت هوش اقتصادی کمک میکند.

هوش تصویری فضایی

تفسیر تصاویر و الگوها و قدرت ساخت یا چیدمان دوباره ی اجسام به‌صورت سه‌بعدی را هوش تصویری فضایی می‌نامند. کسانی که در این هوش قوی باشند قدرت تجسم و تخیلی قوی ای دارند. بازی کارتومیم و استوژیت بازی هایی هستند که برای تقویت این هوش مفید هستند.

هوش کلامی زبانی

منظور از این هوش، توانایی به کار بردن زبان گفتاری و نوشتاری به صورتی مؤثر برای بیان اندیشه، احساس و … خود است. بازی های زیادی برای تقویت این هوش طراحی شده اند. به طور مثال بازی راز هیتلر و بازی اولون برای تقویت این هوش بسیار مناسب هستند.

هوش جسمی حرکتی

این هوش به سرعت انتقال پیام از مغز به اندام ها می پردازد. مثلا بازی کلاغ پر نیازمند هوش جسمی حرکتی بالایی است. اگر نتوانید به سرعت تشخیص دهید و مهره مناسب را بردارید هرگز برنده نخواهید شد. از بازی های دیگر در این زمینه می توان به پنیک لب اشاره کرد.

هوش برون فردی

قدرت درک نیت‌، انگیزه و خواسته‌های دیگران از جمله ویژگی های هوش برون فردی است. این هوش به افراد امکان تعامل و کار کردن بهتر با دیگران را می‌دهد. این هوش به شدت قابل پیشرفت می باشد و می توان آن را تقویت کرد. بازی هایی که برای این هوش پیشنهاد می شوند با بازی های هوش کلامی مشابه می باشند. مثل بازی اولون یا بازی راز هیتلر.

برای یک نوجوان واجب است که هوش خود را در تمامی زمینه ها تقویت کند و وقت خود را با بازی های بی فایده سپری نکند. پس پیشنهاد می کنیم نوجوانان هر چه زودتر به سمت بردگیم ها کشیده شوند.

 

بردگیم ها برای تقویت هوش مناسب هستند؟

 

تاثیر بردگیم ها بر روحیه نوجوانان

درست است که یک سر هر بازی ای باخت و ناراحتی است اما گاهی باخت و ناراحتی م به خنده و خوشحالی ختم می شود. وقتی با خانواده و دوستان بازی می کنید شاید از باخت ناراحت شوید اما زمانی که گذرانده اید برایتان لذت بخش بوده و این شما را خوشحال می کند. وقت گذراندن با دیگران اگر با بازی های جذاب باشد تاثیر مثبت دوچندانی خواهد داشت. البته گاهی شما تنها هستید و خودتان تنها دوست خودتان هستید. پس برای بازی کردن فقط به خودتان نیاز دارید. به همین دلیل بردگیم ها برای هر تعدادی طراحی شده اند حتی برای یک نفر. شما اگر تنها هم باشید می توانید با خودتان بازی کنید و بسیار لذت ببرید از این بازی کردن. بردگیم می تواند همیشه تاثیرات مثبتی بر روحیه همگان مخصوصا نوجوانان داشته باشد. چرا که نوجوانان در سنی هستند که روحیه شکننده ای دارند و باید به خوبی از آن ها مراقبت کرد. پس اگر می خواهید نوجوانی سالم داشته باشید شاید بهتر باشد آن ها را با بردگیم آشنا کنید. شما می توانید با مشاوره گرفتن از کارشناسان بازی سل بهترین بازی ها را برای نوجوانان خود انتخاب کنید.

1 دیدگاه برای “تاثیر بردگیم بر زندگی نوجوانان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *